geluidskaart aan de praat krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanhorenbeke

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hoi iedereen,

We zijn zo stom geweest om een gebruikte pc voor onze zoon te kopen van een particulier. Op het eerste zicht doet hij het prima, is snle etc. alleen .,.. de geluidskaart doet het niet!

In config scherm geeft hij aan dat het apparaat niet is ingeschakeld en als ik naar systeemwerkset ga bij eigenschappen staat wel dat is ingeschakeld.

De gegevens van de geluidskaart: SIS 7012 onboard. Ik heb al geprobeerd de drivers te installeren maar dat lukt niet! Krig steeds een error en de installatie wordt afgesloten.

HELP dus!

Moederbord: asus p4s800 chipset: sis 648fx

Wie kan me helpen dat ding aan de praat te krijgen.

N

Hoi hoi,

Ik kan best al veel ;-O, (vind ik dan he) maar hoe kan ik zien of het in de bios is ingeschakeld??

En je zegt: alle updates kan je downlaoden op asus: ben daar wel al eens gaan neuzen, maar "durfde" niet echt op de bonnefooi zomaar wat te downloaden ;-(

Een moeder met de handen in het haar

Je ziet rechts op het scherm [op de asus site] de vesters "select product" = motherboard,
"select series" = socket 478, "select model" = P4S800..... dan vind je daar de drivers...

In bios kijken bij PCI/PNP opties [heb je die niet dan even rustig verder zoeken] en dan staat ergens "on board sound" o.i.d. deze moet op "enabled" staan..... Mogelijk staat deze op "disabled" als de vorige eigenaar er een sjieke losse soundcard in had staan en deze er vóór de verkoop nog even uit heeft gehaald......

Beste,

Het enige dat ik kan vinden in de bios waarvan ik denk dat het het misschien kan zijn is: onboard MIDI i/o disabled??

als ik apparaatbeheer kijk, dan zie ik bij Soundmaxintegrated digital audio en alle andere vermeldingen: apparaat werkt correct, is ingeschakeld maar niet gestart???????? Wat moet ik daar mee? En waar kan ik het ding dan starten??

Ben alle opties in de bios nagelopen .. maar kan de vermelding die je aangaf niet vinden..

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, duurde een half uur voordat ik het manual gevonden en gedownload kreeg [en het is toch maar 2,4 Mb]....
Nee, het is niet die midi dinges... het staat in bios onder "advanced" , bij "onboard pci devices control, en heet "onboard AC97 sound controller"....... hij moet op "auto" staan.....

Edit:
"ingeschakeld maar niet gestart" duidt er meestal op dat de driver niet geinstalleerd of corrupt is..... dus moet "de moeder met de handen in het haar" toch even een bezoekje aan de Taiwanezen gaan brengen......... zie boven de site, en de instructies...... kies de driver onder "audio".......

Om te zorgen dat je geen RSI van het scrollen krijgt: nogmaals de instructies
Je ziet rechts op het scherm [op de asus site] de vesters "select product" = motherboard,
"select series" = socket 478, "select model" = P4S800..... dan vind je daar de drivers...

en de site:
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us

hoi hoi

heb het in de bios gevonden en is ingeschakeld

ga nog even weer naar die website .. had het daarstraks al gedaan met hun speciaal progje dat automatisch ontdekt wat op je pc staat .. maar na downlaoden ging de handel niet installeren .. heb intussen niet alleen grijs haar maar ook st.nkende hoofdpijn ;-O

Kalm aan lieverd.....
Straks wordt je nog kribbig, daar hebben de kinders ook niks aan..... en het weekend is nog lang.........;)

hahahahaha

alleen .. heb je raad gevold ,, de nieuwst updat gedownload voor xp, uitgepakt .. en op install geklikt en .. NIKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aaarch .. je zou er kribbig van worden :D

Hoi hoi

Heb het voor laatste updateje geinstalleerd en zie nu ook rechts onder het blauwe driehoek icoontje. Als ik daar op klik .. ktrijg ik een venstertje: audio is disabled or direct sound is unavailable Not all control tabs will be displayed

N

wanner ik schrijf voorlaatste updatetje .. dan bedoel ik die van asus .. ga zometeen je laatste linkje proberen

Die voorlaatste is het audiorack... je moet de tweede hebben........... en dan installeren via het schermpje "stuurprogramma wijzigen".......

heb het dus gedownload en uitgepakt en geprobeerd te installeren ..

Dit is wat ik krijg:

venstertje met:

update for plug and play device
X -536870397

fail to install audio drive for windows xp
set up will exit

Edit1:
Die voorlaatste is het audiorack... je moet de tweede hebben........... en dan installeren via het schermpje "stuurprogramma wijzigen".......

eeeeeeeeuhhhhhhhhhhhhhh ben je even helemaal kwijt nu ..

Edit2:
Hoi hoi

Hou het vandaag wel even voor bekeken ..

Kom morgen wel weer jullie weer plagen ;-O :eek: :confused:

Hoi hoi

Ben ik weer.

Probleem opgelost! Had al een nieuwe geluidskaart gekocht vanmorgen bij de pc winkel om de hoek en voor de veiligheid hen zelf er in laten zetten: we kregen ook deze nieuwe geluidskaart met geen mogelijkheid aan de praat. Dus dan maar in arremoede windows px er from scrtach opnieuw opgezet, updates voor moederbord ect geïnstalleerd .. en hoi hoi : GELUID!!

In ieder geval: bedankt voor alle hulp en het meedenken!!!

een hele blije moeder :D

De ideale oplossing....., als de winkels open zijn......!
Goed gedaan!
Prettig [rustig] weekend verder.....!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan