Geluidskaart andere naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Nou, een moeilijke vrees ik. Is het mogelijk om hardware (geluidskaart) een andere naam te geven (in Hardwarebeheer)? Ik heb dus twee indentieke geluidskaarten met, logisch, dezelfde naam. Kan ik 1 van de 2 hernoemen zodat duidelijker is welke kaart welke is in mijn D.J. programma?

Ben bang dat dat niet gaat.
Is het wel mogelijk,dan hoor ik dat ook graag

Waarom zou je er twee geluitkaarten in je systeem willen hebben.

Ik heb denk ik een 1000 pagina`s bezocht,maar ben het nergens tegen gekomen,niet het kan maar ook niet dat het niet kan!

@ Humpe, twee geluidskaarten is handig om de twee virtuele platenspelers in b.v. VirtualDJ op een eigen kanaal van een mengpaneel aan te sluiten.

Maar de zoektocht naar een antwoord gaat dus verder, bedankt voor het meedenken.

Als je een andere naam wilt, heb ik dé oplossing:)

Koop een andere kaart,want dit gaat echt niet lukken!

suc6

@ Humpe, twee geluidskaarten is handig om de twee virtuele platenspelers in b.v. VirtualDJ op een eigen kanaal van een mengpaneel aan te sluiten.

Maar de zoektocht naar een antwoord gaat dus verder, bedankt voor het meedenken.

De NAAM wijzigen, kun je in het register doen, en wel in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE, probeeer het eerst, in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Kijk, toch een oplossing? Ik ga het vanavond even proberen. Alvast bedankt.

Hmm, ik krijg een melding: Error, cannot edit DeviceDesc: Error writing the value's new contents. Vreemd, ben toch als admin ingelogd.
Zou het met een speciale editor wel lukken?

Met RegistrarLite heb je meer mogelijkheden, ook om de rechten over te nemen, even goed kijken, dan moet het lukken, die spashscreen kun je gewoon uitvinken, progje blijft het doen.

Pas op dat je niet in de bindingen wat veranderd, dan mag je het register weer terugzetten, wat makkelijk kan met eerst exporteren, en importeren.

Helaas! Ook met Registrar Lite krijg ik zo'n zelfde soort melding. Ook kan ik b.v. in het Description vak geen extra commentaar plaatsen.
Maar dit proggie hou ik wel, is handiger dan Regedit :)

Gebruik, take ownership, wel per sleutel, dan de subsleutel, en dan pas de hoofdsleutel, ik kan het hier ook veranderen.:)

Fuusk! Ik doe iets fout, maar weet niet wat. Ik heb alle mogelijke volgordes gehad om Take Ownership te gebruiken.
Bij mij staat onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI de sleutel VEN_13F6&DEV_0111SUBSYS_011113F6&REV_10
Hier staan weer 2 sleutels onder namelijk: 4&25700a26&0&4020 en 4&25700a26&0&520
Als ik op 1 van deze regels klik zie ik de omschrijving van de geluidskaart in het veld
DeviceDesc.
Waar dien ik nu het eerst Take Ownership te gebruiken en ik welk veld kan ik dan de waarde (naam) wijzigen?

Met de sleutel/key beginnen,die rechts staat, dan de subsleutel, die links staat, en dan de hoofdsleutel.

Ik geef het op, bij mij werkt het niet. Ik blijf die melding krijgen, zelfs als ik op de juiste sleutels en subsleutels de ownership heb als Administrator.
Ik ga er nu maar vanuit dat, als ik VirtualDJ eenmaal instel, de instellingen bewaard blijven en niet spontaan veranderen.
Wel erg bedankt voor de tips en uitleg :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan