Geluidskaart Audigy 2 ZS inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Goedemorgen beste mensen,

Ik heb een korte vraag over het inbouwen van een geluidskaart.

Heb een splinternieuwe pc gekocht met onboard geluid, maar daar ben ik niet tevreden mee.
Ik heb nog een Soundblaster Audigy 2 ZS geluidskaart liggen en er zijn voor mijn systeem (Windows 7) nog drivers te downloaden.
Echter....ik heb er 1 of ander kabeltje aan zitten dat ik absoluut niet thuis kan brengen..(Zie foto). Ik weet het echt biet meer en kan ook niets vinden op internet..

Soundblaster.jpg

Waar is dat kabeltje ook alweer voor en heb ik het nodig om aan te sluiten op mijn moederbord???

Alvast bedankt

dat is een audiokabeltje, voor direct doorgeven van het audiosignaal van cd/dvd speler naar de geluidskaart. Dat kabeltje past in een aansluiting achterin een optisch station

Moet ik kabeltje dan aansluiten aan mijn DVD drive om geluid te krijgen?? Gaat dat tegenwoordig niet meer via je mobo.
Sorry maar ben er al een hele tijd "uit" !!

Kan me ook niet heugen dat ik dat kabeltje in mijn oude systeem aangesloten heb gehad...

Dank je, je bevestigd mijn vermoeden!
Gewoon inbouwen dus en drivers installeren

Beste,

Heb dus kaart in mijn pc gedaan en drivers geïnstalleerd. Maar krijg dus geen geluid.
Windows 7 Home edition herkend het apparaat wel en heb als test in de BIOS audio-controller uitgeschakeld.

Niets helpt. Kaart is misschien overleden???? Wat op zich raar is want in mijn oude pc deed hij het perfect.

Iemand enige idee wat ik over het hoofd zie???
In de bijlage nog een screenshot van het audio gebeuren.
Speakers.jpg

EDIT: In de screenshot zie je mijn huidige instellingen waarmee ik 5.1 geluid krijg via mijn mobo....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan