geluidskaart bij z-640

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
427
hallo,

ik wil de logitech z-640 geluidset aanschaffen...deze is voor het geld beter dan de 5300 van creative...is mij verteld....
maar goed....welke geluidskaart is hier het best passend bij..
is de creative live 5.1 al genoeg..of heb ik iets beters/anders nodig ??

gr

Robert
 
De Live is een goede kaart. Eventueel de Audigy, maar deze is wat duurder en is niet echt merkbaar beter.
 
Geluidskaart

Dat het setje van Creative slechter zou zijn dan de Logitech Z640 vind ik onzin.

Integendeel zelfs.

Ik heb zelf die Z640 en ben er zwaar teleurgesteld over.

De subwoofer is echt bijna niet in toom te houden en de stateliet speakertjes van slechts 2,5 Wat !!! zijn (zeker indien je het volume een beetje verder opendraait door hun magere vermogen bijna niet meer hoorbaar doordat de subwoofer je bijna letterlijk van je stoel blaast.

De centerspeaker valt ook uit de toon omdat die erg lastig is in te stellen.

Kortom er zit weinig balans in het Logitech setje

Daarbij zijn de aansluit snoertjes ook nog eens aan de korte kant.

Een voordeel is dat de Z640 de hoofdtelefoon aansluiting op de centerspeaker zit maar dan kun je geluidsniveau alleen nog maar softwarematig instellen.

Met een eventuele volume regelaar op het keyboard kan het echter ook.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak en je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou hem zo omruilen voor de 5300 van Creative.

Wat betreft die geluidskaart, een goekope SB Live 5.1 is idd. voldoende voor de 2 setjes.

Om echt van de Audigy te profiteren is echt een betere speakerset nodig (denk aan de Z-680 of Klipsch) Ik weet niet zeker of ik de laatste naam foutloos heb neergezet ;) maar die zijn fors duurder.

Anyway het is maar een tip en niet iedereen zal het met me eens zijn, je moet zelf beslissen.

Suc6
 
Breezer heeft zo'n 640-set en zover ik weet is ie er zeer te spreken over.

Ik heb et geluid ook zelf mogen aanschouwen er komt echt een heel goed geluid uit. Geen vervormingen, maar echt heel helder geluid.

Hij heeft veel power en de bass dringt dan goed door als je de boel aardig opengooit.
 
Z640

Zoals ik al zei Muurhond, smaken verschillen :) maar dat neemt niet weg dat de andere nadelen die ik noemde gewoon blijven bestaan.

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan