geluidskaart conflict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandolauret

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2002
Gisteren systeemherstel uitgevoerd.

Hierna gaf hij de opmerking winmm wdm audio component heeft geen microsoft logo.
hierna heb ik de installatie daarvan beeindigd anders zou het onstabiel worden?

Heb nu geen geluid en als ik in apparaatbeheer kijk krijg ik het volgende

audicodes oke
legacy audiostuurprogramma's ok
leagcy video vastlegapparten oke
mediabeheerapparaten oke
onbekend apparaat geel uitroepteken
realtek ac'97 audio for via(r) audio controller oke
video codes oke

Had inmiddels van realtek de laatste driver gedownload en geinstalleer waardoor ik nog maar een geel uitroepteken kreeg ipv vier

als ik bij geluid kijk
geeft hij het volgende aan

geen audioapparaat
geen afspeelapparaat
geen midiafspeelapparaat
geen opnameapparaat
en bij hardware weer dat ene onbekend

heb ik iets fout gedaan en hoe los ik het op?

heb ook via everest gecheckt en krijg dan :
windows audio leeg
pci/pnp via ac'97 enhanced audio controller

als ik bij eigenschappen kijk geeft hij aan oa bij realtek aan dat het apparaat wel geinstalleer is maar niet correct werkt.

hoe kan ik de gehele geluidskaart alles verwijderen en opnieuw installeren of moet dit niet?

Laatst bewerkt:
heb inmiddels een nog nieuwere driver geinstalleerd en de gele uitroeptekens zijn weg

heb nog steeds geen geluid

als ik bij de eigenschappen van de realtek kijk het volgende

zowel bij audio/midi en mix

apparaat is ingeschakeld maar werkt niet correct

kan het stuurprogramma niet laden ontbreekt mogelijk ?????

het laatste stuurprogramma dat ik heb gedownload en geinstalleer is wdm-a384

Gewoon de drivers van je audio kaart terug installeren, of indien onboard, via de cd van je moederbord de drivers terug zetten...

Soms verloopt de installatie van hardware lastig. Als je nog steeds geen geluid hebt, kun je het beste het volgende doen:

Ga eerst naar het softwarescherm binnen deze computer en verwijder daar staande drivers van eventuele geluidsapparaten. Dan in apparaatbeheer ALLE items die nu bij geluid staan verwijderen (installatie ongedaan maken).

Vervolgens de pc opstarten. Na de opstart zal de machine de hardware herkennen en willen installeren. Daarbij kunnen nodig zijn: de Windows cd, de drivers cd van je moederbord.

Eventueel in een later stadium kun je drivers updaten.

Het feit dat Windows vermeldt dat het geen "goedgekeurde" drivers zijn moet je negeren. Doorinstalleren dus.

Laatst bewerkt:
probleem opgelost heb alles opnieuw geinstalleer en inderdaad genegeerd de melding.
dat bleek dus gewoon het probleem te zijn. ben ik wel lekker twee dagen met zoet geweest terwijl ik het gewoon had moeten negeren.

bedankt voor jullie moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan