geluidskaart delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulSchermer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
De situatie is als volgt: Mijn PC is aangesloten op mijn tv en homecinema set. mijn laptop staat aan de andere kant van de kamer.

Muziek spelen doe ik vooral vanaf die pc, da's logisch. Maar soms heb ik een muziekje op mijn laptop staan dat ik toch liever niet via de laptop wil luisteren, maar vanaf de pc, zonder dit over te zetten. bijvoorbeeld wanneer ik een stukje muziek edit of wanneer ik een youtube filmpje kijk.

Is er een manier om de geluidskaart van de PC te delen via het netwerk zodat ik deze vanaf de laptop kan benaderen?

nja (ja en nee)
je moet dan gaan inloggen met je laptop op die pc via software zoals teamviewer
kun je niet beter een kabeltje voor de laptop naar de home cinema set regelen

of je moet het bestand doorsturen via het netwerk

Teamviewer ziet er uit als een remote desktop programma, of zie ik dat verkeerd?
daar heb ik al software voor. een kabel trekken vanaf de laptop wil ik niet, dat is de reden waarom ik een extra pc heb neergezet.

there's got to be a way!

De map van je laptop waarin je muziek staat, delen in je thuis-netwerk. Die kun je dan benaderen vanaf je pc en zo ook de bestanden afspelen.

het gaat niet om de bestanden, maar meer om geluiden die uit programma's komen. zoals Cubase of firefox.

als ik muziek edit in cubase of een youtube filmpje kijk via firefox heb ik geen bestanden in een muziek map staan...

ik heb een stukje software gevonden "speaker share" dat ik eens ga uit proberen.

meer suggesties zijn welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan