Geluidskaart Disabled?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CollinK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Hallo allen,

Ik heb nogal een vervelend probleem op mijn laptop, kort gezegd: er komt geen geluid meer uit. Nu ben ik niet echt heel goed met laptops en zou ik graag wat advies/hulp krijgen.

In Acer eSettingsmanagement staat onder andere het volgende:

Productnaam: Acer Aspire 7520
Audio: Realtek High Definition Audio
Status: Disabled

Nu heb ik al een keer geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, maar dit heeft geen effect gehad. Ik zou het wel opnieuw willen proberen als iemand mij de juiste driver zou kunnen aanwijzen (misschien verkeerde geïnstalleerd?).

In het configuratiescherm staat het volgende (met het welbekende uitroepteken):

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

PS: Ik heb niets aangepast aan mijn laptop (dus gewoon Windows Vista, alles origineel).

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum Helpmij.nl.
Heb je al eens ''apparaat inschakelen'' geprobeerd? Gezien er ''disabled'' staat

Kan ook zijn dat je chipset drivers niet goed functioneren.
Installeer deze eerst eens opnieuw, reboot de laptop en installeer dan de audiodrivers nogmaals.
Dit zal waarschijnlijk meer effect hebben dan alleen de herinstall van de audiodrivers.

Apparaat inschakelen lag nogal voor de hand. Het bleek echter om de software te gaan. Chipset opnieuw geïnstalleerd en nu werkt hij wel.

Vriendelijk bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan