Geluidskaart doet het niet meer na aansluiten 21 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Ik heb een raar probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Nadat ik mijn 17 inch monitor afgekoppeld heb en een 21 inch aangesloten heb doet mijn geluidskaart het niet meer. De enige verandering die ik gedaan heb is de resolutie bijstellen van 1024*768 naar 1280*1024. Na wat onderzoek bleken de videokaart en de geluidskaart hetzelfde IRQ-adres te gebruiken, namelijk allebij 16. Iets waar ik nooit last van heb gehad, maar toch maar mijn geluidskaart in een ander pci-slot gedaan. Na de opstart en het herinstalleren van de geluidskaartdrivers deed alles het weer, maar...

Na een koude start deed mijn geluidskaart het weer niet. Weer de melding dat mijn drivers geen geluidskaart kan vinden. Hoe het kan is mij een raadsel. Aan de IRQ-adressen kan het nu niet liggen want beide gebruiken een ander (16 en 19). Hoe kan het dat mijn geluidskaart het niet meer doet nadat ik enkel een groter monitor heb aangesloten en hoe krijg ik mijn geluidskaart weer aan de gang?

Wat ik heb gedaan tot nu toe is de geluidskaart verplaats naar een ander pci-slot, de audiodrivers opnieuw geinstalleerd en tig keer geherstart. Niets mocht baten. Ik zit nu een beetje met de handen in het haar want ik heb echt geluid nodig op mijn pc..

Hardware waar het om gaat is:

nvidia 6800xt (videokaart)
emu 1212m (geluidskaart)
Philips 201B (21 inch monitor)

Wie ó wie kan mij helpen?

Meestal moeten ze, indien de info file niet meer in de windows map staat, inderdaad opnieuw worden geinstalleerd indien er verandering in de HAL is, in dit geval een ander PCI slot.

Laat windows zelf de drivers zoeken en kijk ook eens in apparaatbehaar, en ook als verborgen apparaten staan aan gevinkt, of er geen vraagtekens bij staan.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Meestal moeten ze, indien de info file niet meer in de windows map staat, inderdaad opnieuw worden geinstalleerd indien er verandering in de HAL is, in dit geval een ander PCI slot.

Laat windows zelf de drivers zoeken en kijk ook eens in apparaatbehaar, en ook als verborgen apparaten staat aan gevinkt, of er geen vraagtekens bij staan.

En dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb alles opnieuw geinstalleerd maar niets mocht baten. Ja, na een herstart deed 'ie het weer maar na een 'koude start' weer neit. Zelfs maar weer een ander pci-slot geprobeerd maar niets hoor. De videokaart (agp) kan ik uiteraard niet verplaatsen want anders had ik dat ook nog gedaan. Ook in apparaatbeheer geen bijzonderheden. Alles lijkt te zijn geinstalleerd zoals het hoort. Geen uitroeptekens, geen meldingen, de pc start normaal op, dus alles 'lijkt' normaal. Overigens moet ik wel zeggen dat de drivers/geluidskaart neit windows gecertificeerd zijn..

Zou dan de enige uitweg zijn een complete herinstallatie van windows, want dat doe ik liever niet aangezien ik erg (ik herhaal ERG) lang bezig ben met het configureren van mijn pc. Ik gebruik namelijk veel software om muziek te maken en dat zijn bij mekaar erg veel programma's die dan allemaal weer opnieuw geinstalleerd, en geconfigureerd, moeten worden.. En het is toch raar dat als ik een grotere monitor aanhang de geluidskaart ineens weigerd?

Bijlagen

Verwijder sp2 maar eens en dan zal het wel werken.
Het is wel zo dat ge problemen heb gehad met de irq en daarna je geluidskaart terug hebt geïnstalleerd.
Voortaan windows installeren en dan de hardware zoals geluidskaart en dan sp2.
Lukt dit niet dan lees onderstaande link maar eens door:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;315341

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan