geluidskaart doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tesselaar

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2005
Berichten
61
na het opnieuw instaleren van windows 98 doet de geluidskaart het niet meer als ik dan bij hardware kom en de procedure doorloopt op zoek naar stuurprogramme dan krijg ik op het einde dit bericht
hardware versie 080
stuurprogramme code 28
pci mulyimedia audio device
snap er helemaal niets meer van maar mijn geluidskaart doet het nu dus mooi niet.
 
weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstaleerd?, als je namelijk een beetje zoekt op code 28 kom je veel tegen dat het de verkeerde drivers zijn. probeer eens op de site van de makers van je geluidskaart de laatste drivers voor jou model geluids kaart te downloaden. als dit niet werkt, maak je machine eens open en kijk eens of je geluidskaart er nog goed in zit.
 
hoe weet ik op welke site ik dan moet zoeken want ik heb deze p.c overgenomen van school dus heb er voor de rest helemaal niks bij.
je kan ook op internet laten zoeken naar de drivers maar daar kan hij niks vinden.
 
dat heb ik nu wel gedownload en heb ook gevonden en gedownload wat ik Zocht maar nou doet zich het volgende probleem voor om het na het downloaden te openen heb je een programma nodig waar je het mee opent en nou is dat ingesteld op alles openen met wizard internet ....... en ik weet niet hoe ik dat weer kan wijzigen wie weet dat wel??????
 
Je bedoeld een zip-bestand misschien?
Als het met het verkeerde prorgramma wordt geopend kun je dat oplossen door met je rechtermuisknop op het bestandje te klikken en net voor de tijd de Shift toets ingedrukt houden.
Kies dan voor "openen met"
Dan kun je ook weer aanvinken met wat voor programma je dat type bestand altijd wilt gaan openen.
 
super dit lukte maar nu heb ik gelijk een nieuw probleen weet niet waar ik het mee moet openen weet jij het misschien?
vinyl_audiocode_v590b.zip
 
Een zip-bestand kun je met winzip openen.
www.winzip.com

Ps. ik zie dat je een topic heb gemaakt van bovenstaand probleem.
Zou je zo vriendelijk willen zijn daar de oplossing neer te zetten en de status op opgelost te zetten.
Hoeven de andere leden ook niet meer te zoeken :thumb:
 
Laatst bewerkt:
daar ben ik weer nou dacht ik dat ik er was maar helaas hij doet het nog steeds niet nou had iemand het erover dat ik in mijn bios moet kijken of hij wel op enable staat maar waar staat dat onder?ik weet wel hoe ik mijn bios openen moet
 
Dat hangt ervan af of je een geïntegreerde geluidskaart op je moederbord hebt of een losse pci-kaart.
hardware versie 080 stuurprogramme code 28 pci mulyimedia audio device
Maar aan je vorige bericht te lezen heb je een pci-kaart.
Wat voor kaart heb je precies (merk en type) en wat staat er in apparaatbeheer?
Krijg je foutmeldingen?
 
ik krijg geen foutmeldingen er staat dat het apparaat correct werkt en dat er geen conflicten zijn als ik een c.d afspeel heb ik wel geluis op de koptelefoon en de webcam geeft ook geluiden door maar via de geluidskaart helemaal niks bij apparaatbeheer staat vinyl AC'97 codec combo driver (WDM)
bij multimedia geluidskaart staat via ac'97 audio controller
in mijn bios heb ik staan onboard legacy audio en sound blaster moeten die op enable of disable?
 
Als ik het zo lees heb je dus wel geluid.
Dus in principe is alles okay.
Je zegt dat je wel geluid hebt als je van cd afspeelt of webcam, komt al je geluid niet uit de zelfde uitgang (meestal de groene)?

Heb je één geluidskaart in je pc zitten?
Als je er maar ééntje in hebt zitten kun je deze niet op disable zetten want dan is je geluid weg.

Misschien zijn je geluidsinstellingen niet helemaal fris.
 
van de c.d is het alleen rechtstreeks van de speler af en de webcam zend alleen het geluid naar een andere p.c maar voor de rest geeft de p.c zelf geen geluiden:mad:
 
Okay, weer en stap verder.
Wat zegt Everest, heb je één geluidskaart?

Kijk even op deze pagina om te controleren of je geluids instellingen goed staan onder windows.
 
ja ik heb 1 geluidskaart en dat waar ik moest kijken is voor windows xp en ik heb windows 98 se
 
ik heb alle stappen doorlopen en hij doet het nu SSSSUUUUPPPPEEEERRRRRR bedankt:p :) :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan