Geluidskaart doet niets asus k53sv

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizeh70

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Van mijn laptop Asus k53sv doet niets.
Heb windows 7 er op staan, en de officiele drivers voor de geluidskaart.
Heb alle officiele drivers(versies) geprobeert.

Nu als ik hem op start maakt hij wel geluid bij de bios opstart,Daarna niets meer.

Nu heb ik hier op de forum gelezen, dat iemand dezelfde probleem had met deze laptop/geluidskaart.
Van diegene was een stekkertje los, zou dat bij mij ook het probleem kunnen zijn?
Heb een vermoeden van niet vanwege dat hij in begin opstart bios dus wel geluid maakt.

Kan iemand mij helpen AUB is zeer vervelend dit probleem:(

Doe eens een schermafdruk van:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sndvol

Verder een schermafdruk van Apparaatbeheer, met de sectie Besturing voor geluid, video en spelletjes opengeklapt.
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Verder: Rechtsklik op het luidsprekertje links van de klok en kies Afspeelapparaten
Klik op de Luidsprekers die je ziet staan en klik op Eigenschappen.
Check of hij staat ingeschakeld ("Dit apparaat gebruiken (ingeschakeld)")
Ga naar tabblad Niveaus. Zorg ervoor dat elk afspeelapparaat minstens niet helemaal dicht staan, maar dat de schuif dus (minstens) een deel naar rechts staan én dat er geen rood rond kruis staat op de luidsprekertjes van Luidsprekers en ook niet bij die van Pc-luidspreker
Klik op OK
Klik dan weer op de Luidsprekers klikken en klik op Configureren. Je zou daar dan meteen moeten kunnen testen of het geluid werkt of niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij "opties voor volumeregeling" staan wel de goede uitgang(en) aangevinkt?
Ook te zien via configuratiescherm, geluiden en audioapparaten beheren.
Miss een externe speakerset of headset aangesloten gehad?

Ik heb hier twee ASUS-laptops, de X73SJ en de X53SD (ongeveer zelfde model en zelfde generatie als die K53SV), en ben zelf ook problemen tegengekomen met die Realtek drivers die ASUS op de driverpagina heeft staan. Realtek biedt zelf de drivers ook aan op haar site. Deze zijn volledig up-to-date en 100% compatible met alle recente Realtek chipsets. Ik heb zelf deze ook laatst geïnstalleerd. Geven veel betere kwaliteit geluid en rare bugs etc. heb ik geen last meer van.

Klik hier voor de drivers*

Vergeet niet eerst de oude drivers te verwijderen via het Configuratiescherm!

*Deze link heb ik van de Realtek site. Voor het volledige aanbod van Realtek drivers zie hier: Klikkerdeklik!

Laatst bewerkt:
#dnties en #lange pier alles staat goed aangevinkt/aangesloten
Geeft aan dat alles goed is en het gewoon moet doen.

#bassie9 Heb alle drivers al eens geprobeerd ook de allernieuwste.

Wat deze dingen betreft weet ik zeer veel van af.
Heb al tientallen misschien wel tegen honderd zelf computers ingebouwd geinstalleert etc
De laptop is eigenlijk niet van mij maar van mijn buurmeid.
Voordat ik er mee bezig ging is hij ooit een keer weg geweest maar ze weet niet of hij toen uit elkaar is gehaald.
Jaar geleden ben ik er ook mee bezig geweest maar op laatst zei ze laat maar, maar nu wil ze eigenlijk wel weer werkend hebben

Rechtermuisklik op speaker in systeemvak en kiezen voor volumemixer wil ook wel eens helpen.

Helpt helaas ook niet allemaal geprobeerd. Staat allemaal goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij afspelen gedaan?
Had toevallig gisteren ook zo'n gevalletje, en daar stond de gebruikte uitgang op 0, vandaar.

Alles weer eens na gekeken.
Alles staat goed en werkt, maar komt nog steeds geen geluid uit.
Als ik een liedje afspeel gaan de balkjes ook op en neer.
Is er nog iemand met een idee waar het aan liggen kan

Geeft de hoofdtelefoonaansluiting wel geluid?

Ik snap er verder ook erg weinig van. Heb je nog garantie? ASUS levert 2 jaar standaard garantie.

Of de schakelaar in de 3,5mm head jack is vervuild, als je er een jack insteekt zouden de onboard speakers moeten uitschakelen, als de schakelaar ervoor in vervuild............
Beetje contaktspray erin en een 3,5mm jack een x aantal keer erin en uit doen.

# bassie nee die doet ook niets nee helaas geen garantie meer

# Lange pier Die kans is zeer aanwezig.
Had net gezien dat 1 van de 2 pinnetje naar buiten is gebogen die zie ik nog nauwelijks, denk dat dit ook wel eens het probleem kan zijn.
Of niet??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan