Geluidskaart en moederbord probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeri

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik heb een moederbord gekocht met geluidskaart onboard sind ik die moederbord had gekocht werk die ding niet zo goed mij microfoon je moet schreeuwen om een beetje geluid te krijgen het wordt niet goed geconfigureerd en ik hoor geruis bij de speakers ik dacht eerst lag aan de speaker. Heb ik nieuwe speakers gekocht blijf het zelfde toen heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht want bij de leverancier hadden ze gezegd dat ik nieuwe geluidskaart kan zetten maar mijn nieuwe geluidskaart wordt niet herkend ik ben bij de bios geweest om me geluidskaart on board te verwijderd nog steeds herkent me systeem me nieuwe geluidskaard niet bij bij geluids onboard heb ik disenable en ik heb een viocecam gekocht die wordt ook niet herkent. Mijn moederbord z'n merk is soltek en webcam Qware viocecam en mijn besturingsysteem is xp:( :o :o

Laatst bewerkt:
Snap er weinig van. Misschien komt dat doordat je een stuk of 25 punten en komma's bent vergeten. Op me... euh.. MIJN toetsenbord zitten die naast de letter M.

Geplaatst door Jeri
Ik heb een moederbord gekocht met geluidskaart onboard. Sind ik die moederbord had gekocht werk die ding niet zo goed, mij microfoon, je moet schreeuwen om een beetje geluid te krijgen het wordt niet goed geconfigureerd. En ik hoor geruis bij de speakers ik dacht eerst lag aan de speaker. Heb ik nieuwe speakers gekocht blijf het zelfde. Toen heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht want bij de leverancier hadden ze gezegd dat ik nieuwe geluidskaart kan zetten maar mijn nieuwe geluidskaart wordt niet herkend. Ik ben bij de bios geweest om me geluidskaart on board te verwijderd nog steeds herkent me systeem me nieuwe geluidskaard niet, bij geluids onboard heb ik disenable. Ook heb ik een viocecam gekocht die wordt ook niet herkent. Mijn moederbord z'n merk is soltek en webcam Qware viocecam en mijn besturingsysteem is xp:( :o :o

Ik heb een poging ondernomen om het bovenstaande stukje iets duidelijker te maken met punten en komma's.
Het is een heel verhaal ik zal proberen te antwoorden.
In je bios zet je de onboard geluid kaart op disable.
Nu haal je de nieuwe geluid kaart uit jouw systeem.
Computer opstarten en daarna weer uit zetten.
Nieuwe kaart plaatsen en computer weer aanzetten.
Nu zal windows je kaart herkennen en vragen om drivers, die staan als het goed is op de cd die bij de kaart is geleverd.

Zo dat was de eerste aanloop.
Nu nog even vertellen of je een usb webcam hebt.
Zo ja dan eerst software installeren en dan pas webcam aansluiten.

EN DE VOLGENDE KEER GRAAG . EN , GEBRUIKEN.

suc6.

yep,.

Je zegt dat je geluidskaart & voicecam niet worden herkent.

maar dan de vraag:
- Wat voor geluidskaart (merk / type)

Zotezien heb je een Qware voicecam:
----> lijkt me dus een met USB
http://www.tdh.be/nl/produit.asp?num=1052

// staat je usb wel aan in het bios? (enabled)

Staan er bij apparaatbeheer ook uitroeptekens?
- Klik met je rechtemruisknop op "Deze computer"
- Klik dan op "Eigenschappen"
- Klik dan op tabblad "Hardware"
- en klik dan op de knop "Apparaatbeheer"

Verder zeg je dat je moerderbord een Soltek is.
(maar er zijn denk ik verscheidene types)
---> Met AIDA32 of Everest Home edition zou je kunnen achterhalen van wat voor type moederbord je hebt.

Laatst bewerkt:
Mijn besturingsysteem is xp.Mijn webcam zit op een usb poort en het is een voicecam merk Qware en het wordt niet herkent door me systeem. Op mijn moederbord zit al een geluidskaart maar die werkt niet goed, en heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht merk creative maar die wordt ook niet herkent. Toen ging ik naar de bios om geluid onboard te verwijderen maar nog steeds wordt geen van beide herkent door me systeem:o :( Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan