Geluidskaart ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saathan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Beste,

Ik startte laatst gewoon mijn PC op zoals elke dag en begon wat muziek te luisteren. Toen haalde ik de 3.5mm plug er uit om in mijn iPhone te stoppen.

Even later weer leuk in de pc doen en daarna had ik gewoon geen geluid meer.

Ik heb meteen Everest gedownload om te kijken welke geluidskaart ik had maar nu geeft hij aan dat ik helemaal geen geluidskaart heb!

Dit probleem trad al voordat ik Windows 7 geinstalleerd had op.

Ik heb volgensmij een Shuttle XPC System P 8100G.

Weten jullie raad hiermee?

Alvast bedankt,
Jesse Hulscher

Probeer eens wat random drivers te downloaden .

Btw, het klopt dat als je de stekker (groen) eruit haalt dat de geluidskaart vervalt!

Je zal een los kabeltje in de groene output van je geluidskaart moeten doen, of in ieder geval een 3.5 MM plug.
Zo zal windows de geluidskaart weer zien.
Ik ben trouwens niet zo weg van onboard geluidskaarten, misschien een alternatief om er een bij te doen in je PCI(e) slot:shocked:

Laatst bewerkt:
Wat een onzin.....:confused:

Maar voordat ik hier wil verder gaan eerst maar eens afwachten of de ts nog wel een keer online komt

Onzin?
Als je ongeveer weet welke kaart je hebt kun je toch een tijdje proberen net zo lang totdat je de goeie of in ieder geval eentje vindt die werkt?

En dan bedoel ik geen tientallen maar gewoon een paar waarvan je denkt, o, misschien werkt het wel met deze? :)

Dat is toch geen werkwijze.
en al helemaal niet om als advies op dit forum te geven.....

Wat dacht je van in eerste instantie een systeemherstel??
En anders de juiste drivers ophalen bij de fabrikant van het systeem(cq moederbord)

Willekeurig drivers downloaden gaat echt niet werken.Ookal zou je weten wat er ongeveer in zit.dit moet je zeker weten.
Ongeveer heb je niks aan....

Wat dacht je van in eerste instantie een systeemherstel??
En anders de juiste drivers ophalen bij de fabrikant van het systeem(cq moederbord)

Willekeurig drivers downloaden gaat echt niet werken.Ookal zou je weten wat er ongeveer in zit.dit moet je zeker weten.
Ongeveer heb je niks aan....
Natuurlijk heb je wat aan ongeveer, als je ongeveer weet wat je hebt en je probeert er een paar en daarvan werkt er misschien één dan heb je toch wat je wou hebben, iets werkend? :)

Weet je wel hoeveel ongeveer er ongeveer geluidskaarten en ongeveer zoveel chips zijn ongeveer??;)

Weet je wel hoeveel ongeveer er ongeveer geluidskaarten en ongeveer zoveel chips zijn ongeveer??;)

Nee, jij wel?

Maar stel dat je weet dat je een Creative 5.1 model 5456 geluidskaart hebt maar je kan met die naam de drivers niet vinden, kun je toch verder zoeken naar drivers die dicht bij het model in de buurt komen en daar er een paar van proberen om zo het probleem op te lossen?

Het is immers maar een ideeé...
Het zal geen beste ideeé van nederland zijn, maar je kan het toch op goed geluk proberen.
Als het werkt, werkt het. Werkt het niet helemaal goed, Doet bijv. 1 speaker het niet bij die driver dan kun je uitgebreid verder zoeken, maar voor tijdelijk kan het best een oplossing wezen, en misschien ook, voor altijd.

Het is niet mijn manier van werken.
En het kan zoooooooo simpel zijn om even achter het juiste te komen en dan de juiste drivers op te halen.....

Maar daarbij laat ik verder dit topic met rust.Ik heb geen zin om oplossingen aantedragen aan een Ts die 4 dagen geleden 1 vraag stelt en daarna niet meer online is geweest.
Blijkt de nood bij de ts waarschijnlijk niet zo hoog te zijn geweest.

@ Saathan: probeer gewoon eens de pc te herstarten met de 3.5 mm plug erin.

@Hederik: drivers installeren als de hardware niet gezien word, zal moeilijk gaan. en als de hardware word gezien, zou ik ook wel de juiste driver zoeken.

@ Saathan: probeer gewoon eens de pc te herstarten met de 3.5 mm plug erin.

@Hederik: drivers installeren als de hardware niet gezien word, zal moeilijk gaan. en als de hardware word gezien, zou ik ook wel de juiste driver zoeken.

@jeffcoboy, onzin! wat heb ik al gezegt? start hem op met 3.5MM jackplug erin, beter lezen?
@jeffcoboy, Een vriend met XP zag zijn geluidskaart niet meer, dus nergens, in apparaat beheer, op goed geluk wist ik dat bij de meeste gewoon een REALTEK standaard onboard geluidskaart erin zat, even opzoeken, en hij werkte weer prima! Dan pas zag het de hardware ook weer in apparaatbeheer, wat jij dus zegt is *ge**** :confused:

Laatst bewerkt:
Hederik, dan moet jij me eens uitleggen hoe je een niet zichtbaar onderdeel in app beheer een driver gaat toewijzen.

edit: een standaart driver???

Laatst bewerkt:
Hederik, dan moet jij me eens uitleggen hoe je een niet zichtbaar onderdeel in app beheer een driver gaat toewijzen.

edit: een standaart driver???
Een driver in apparaatbeheer toewijzen, denk je dat het zo werkt?
Op internet heb je tegenwoordig ook exe's die een driver installeren?
Standaart driver, is het niet standaard driver? :o

Ik bedoel daarmee ac97 :rolleyes:

Niks is standaard........
De ene ac driver wil niet zeggen dat ie met een ander kan.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan