geluidskaart kapot ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dido
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dido

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Ik krijg sinds kort geen geluid meer. Nochtans lijkts alles volledig in orde qua struurprogramma's, geen konflikten, ... dus dacht ik dat de geluidskaart gewoon kapot was. Wanneer ik echter in "entertainement" op "volumeregeling" klik, gebeurt er gewoon niets. Zou dit dan een probleem gelinkt aan WIN 98 zijn of kan dat te wijten zijn aan een kapotte geluidskaart (Yamaha) ?

Onlangs nog iets geïnstalleerd op de pc?
Hoe oud is 't beestje? Wat is het precieze model?

Probeer de geluidskaart eens in 98 te verwijderen en opnieuw te instaleren.

Ga eens naar apparaatbeheer (deze computer, eigenschappen) dan naar besturing voor geluid enz en verwijdere de geinstalleerde stuurprogramma's. Herstart de computer en windows 98 zal de geluidskaart opnieuw herkennen (Als nieuwe hardware) .

Vervolgens kun je de kaart dus opnieuw instaleren.

Zorg natuurlijk wel dat je de drivers bij de hand hebt.

Succes!

Heb alles al verwijderd en terug geïnstalleerd, alles lijkt normaal maar toch krijg ik er geen geluid uit. Ik heb verleden week wel met een aantal testprogramma's "geprutst" : Norton systemworks,
Fresh Diagnose, Free!Space, Seqoia View ... en waarschijnlijk bepaalde bestanden verwijderd. Is het daarom dat ik geen "volume control" meer kan oproepen
? maar ik moet dat toch via win 98 ergens terug herinstalleren ?

Sorry, maar geluidskaart is blijkbaar niet kapot, want ik heb net gemerkt dat ik een CD perfect kan beluistern via "cd-speler". Wanneer ik echter via Media Player of Winamp diezelfde CD of een MP3 of video wil bekijken, komt er geen enkel geluid uit en krijg ik melding dat "er geen audiohardwre beschikbaar is of deze niet reageert" ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan