Geluidskaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Hej,

Ik heb een lastig probleem.
Sinds vandaag is er bij windows geluidjes en mp3 komt er geen geluid uit me boxen maar alleen gekraak, bij het gebruik van anders boxen is dit ook het geval.

Bij het spelen van een spelletje werkt het geluid ook normaal (alleen veel zachter), met alleen af en toe gekraak!
Het licht dus waarschijnlijk aan me geluidskaart?!

Wie helpt mij?

Groeten,
pascal

Laatst bewerkt:
Ga naar start/uitvoeren en type: dxdiag en dan ok ga daar even een test doen bij geluiden.

Neej ik hoor alleen gekraak en geknetter

Geluidskaart is een Creative Live5.1

Wat ik er nog bij moet zeggen is dat ik vandaag geheugen heb uitgebreid, dus in de kast ben geweest, maar ik heb de geluidskaart met geen hand aan geraakt.... Maar kan het zijn dat ie statisch is geladen ofzo?

groeten,
Pascal

Windows geeft trouwens geen foutmeldingen, het apparaat werkt staat er bij systeeminfo...

Ik ben nu er een beetje mee aant kl.te en wat opvalt is, dat hij het opeens weer doet, dan klinkt er weer keihard gekraak en dan kraakt ie weer....

Herken dit probleem, en waarschijnlijk heb je hem gewoon te hard staan! Dat gekraak betekent dat ie in het rooie komt! Zet je dus het geluid zachter in de windows-mixer en in de geluidskaart(software)mixer, ben je hopelijk van je probleem af! Hopelijk want het kan zijn dat ie nu soort van opgeblazen is! Vergelijk het met een opgeblazen versterker!

Wat ik nu ga typen klinkt ongelofelijk maar t is echt waar!

Ik ben denet dus bij vobis geweest, een nieuwe geluidskaart gehaald, geinstalleerd en..... PRECIES HETZELFDE!
Aan de geluidskaart kon t dus niet liggen, was al bang dat me moederbord dan misschien naar de knoppen was, maar toen haalde ik het nieuw aangeschafte geheugen er weer uit en starten hem opnieuw op en voila Geluidskaart doet het weer!

Gebeld met Vobis, blijkt dat Corsair geheugenmodules niet samen kunnen werken met Infeon en 3x raden welk geheugen er al in mijn pc zat, pcies infeon. Wat ik dan onbegrijpelijk vind is dat geheugen invloed heeft op een geluidskaart?!
Dus dadelijk gaat het geheugen en de geluidskaart terug naar de winkel, moet ik ergens anders voor geheugen gaan kijken....

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten,
Pascal

Haha, zo zie je maar weer dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn!(gelukkig):D

Suc6...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan