Geluidskaart kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draccer

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Hallo,

ik heb gister mijn gitaarversterker via de line in op de pc aangesloten en nu kraakt het geluid op mijn pc en stopt het er telkens mee. ik krijg ook telkens een melding dat een van de audio apparaten er niet goed inzit terwijl die er wel is.

dus wat ik eigenlijk wou vragen: is mijn geluidskaart nu kapot of oververhit?

en als hij kapot is en ik koop een nieuwe komt dat dan wel goed aangezien mijn geluidskaart nu ingebouwd zit in mijn moederbord?

De software voor geluidskaarten wil wel eens corrupt raken.
In apparaatbeheer een rechtse klik op de geluidskaart en vervolgens kiezen voor verwijderen (installatie ongedaan maken) en vervolgens de pc opnieuw opstarten, wil nog wel eens verfrissend werken.

Hallo,

ik heb gister mijn gitaarversterker via de line in op de pc aangesloten en nu kraakt het geluid

Wat heb je precies aangesloten?
Welke uitgang van je versterker heb je gebruikt?
Wat voor een versterker is het?

Wat heb je precies aangesloten?
Welke uitgang van je versterker heb je gebruikt?
Wat voor een versterker is het?

ik heb via de hoofdtelefoon uitgang een kabel naar mijn pc line in gedaan en het is een tiger versterker ( weet niet precies welk type ik heb hem van mijn opa gekregen)

De software voor geluidskaarten wil wel eens corrupt raken.
In apparaatbeheer een rechtse klik op de geluidskaart en vervolgens kiezen voor verwijderen (installatie ongedaan maken) en vervolgens de pc opnieuw opstarten, wil nog wel eens verfrissend werken.

maar het is echt pas gebeurt nadat mn versterker dr op aangesloten was
kan het dan ook een software fout zijn?

Op het terrein van hard- en software verbaas ik mij allang niet meer over logica. Echter, in dit specifieke geval is de kans dat er hardwarematig iets niet in orde is, vele malen groter dan dat het softwarematig gezocht moet worden.

ok bedankt ^^

ik heb realtek er nu afgegooid en het is er nog steeds dus dat word dan een nieuwe geluidskaart voor kerst vragen denk ik ^^
maar als ik er nu een nieuwe geluidskaart in zet gaat dat dan wel goed? want ik heb namelijk een ingebouwde geluidskaart in mn moederbord

Die schakel je in het bios uit : in het bios staat nu bij /sound "enabled" en dat zet je dus op "disabled".
Is een nieuwe kaart niet wat rigoreus? Waarom zou die kapot zijn, doe eerst eens paar testjes met die kaart: hoe is het geluid van games, een MP3 etc. etc.
Herinstalleer de drivers ook nog eens even en als het dan beroerd blijft, tja, dan wordt het mogelijk tijd voor een andere, maar nu m.i. nog even niet................?

was ook al een het kijken voor de drivers maar kan ze niet vinden
ik heb een asus a8n-e (zegt belart adviser) en als ik de drivers gevonden heb en ik installeer ze dan krijg ik een waarschuwing van windows dat ze niet bij windows xp passen :confused:
en bij games en mp3 is het geluid trouwens ook bagger

Dat ze niet bij XP passen, of dat ze slechts niet "digitaal ondertekend zijn"? Het laatste is geen probleem, het eerste wél.

Krakend geluid doet me denken aan een slecht contact.
Heb je de geluidskaart al eens er uit gehaald en opnieuw ingestoken?

Is het een buizenversterker trouwens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan