geluidskaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gludge

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
hallo!

ik heb vandaag een niew spel geïnstalleerd, gespeeld maar mijn pc liep vast. toen heb ik dus maar de reset knop gebruikt en de pc opnieuw opgestart. het probleem is nu echter dat mijn "geluidskaart" ruis geeft. ik heb 3 verschillende boxjes op beide uitgangen aangesloten. nog steeds ruis. heb zelfs een koptelefoon gebruikt en nóg steeds ruis. ik denk dat het daarom dus aan mijn geluidskaart ligt. ik heb geen idee welke erin zit en hoe dit nou eigenlijk heeft kunnen gebeuren. het effect wat ik nu te horen krijg is het gewone geluid, met héél veel ruis erdoor waardoor de ruis ltterlijk het geluid overstemt en ik dus nks meer kan horen. weet iemand hier iets vanaf of heeft hier een oplossing voor? bedankt!

Welkom op het forum. We hopen dat je hier nog veel geholpen mag worden.
Heb je een onboard of pci geluidskaart?

ik denk dat ik een PCI heb maar ik weet het niet zeker, heb deze pc namelijk niet gekocht en/of n elkaar gezet. mijn broer had dat gedaan en hem naar mij overgedragen.

Je kan kijken door hem open te maken, maar ook op de volgende manier:
windowstoets + r, typ in dxdiag, ga naar tabblad geluid en daar staat allemaal info. Zou je hier een printscreen van willen maken?

Hartelijk welkom op helpmij.

Ik heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie daar het meer om hardware gaat dan om multimedia.

Succes verder.
Jackall

ok, bedankt =) ik was hem al kwijt maar wist niet precies waar ik het moest posten :D

heeft er iemand eigenlijk al enig idee?

oke, jongens het probleem is opgelost.
ik heb geen idee hoe maar mijn pc deed bij een opstart opeens een chkdsk, daarna werkte het weer naar behoeven.

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan