Geluidskaart laptop defect.....Is een Usb soundcard een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hallo,

Ik heb een Asus A2500H laptop met de volgende kenmerken:

-Intel Pentium 4 2,6 Ghz Processor
-Sis m650 moederbord
-Realtek ALC650 Sis 7012 Audio Device
-40 GB harde schijf
-500 mb werkgeheugen

Mijn vraag is:

De interne audiochip is defect. Zou ik een externe Usb Geluidskaart kunnen gebruiken? Werkt deze icm met de audiochip of volledig los hiervan?

Ik denk niet dat je dat zal vinden. Je hebt wel de zogenaamde ''aftappertjes'', maar gebruiken alsnog de interne audiochip. Waarom is de chip eigenlijk kapot gegaan? Heb je er wel de goede drivers voor? Misschien krijg je hem dan nog wel aan de praat.

Ik denk niet dat je dat zal vinden. Je hebt wel de zogenaamde ''aftappertjes'', maar gebruiken alsnog de interne audiochip. Waarom is de chip eigenlijk kapot gegaan? Heb je er wel de goede drivers voor? Misschien krijg je hem dan nog wel aan de praat.

Dus een externe geluidskaart maakt alsnog gebruik van de interne audiochip? Of zijn er er hier ook verschillen in? Zoals de externe kaart die wordt bedoeld in de vorige reactie, van crash.

Ik heb vele drivers geprobeerd. De drivers worden herkend en geïnstalleerd en bij hardware (configuratiescherm) zie ik bij het onderdeel "Besturing voor geluid en video" dat Realtek Soundcard is toegevoegd. Maar normaal staan er meerdere onderdelen, zoals ook Audicodecs, Soundmax Integrated Audio etc. Maar die staan er sinds dat ik problemen heb met mijn geluidskaart niet meer bij. Hij geeft ook aan dat de hardware goed werkt. Maar geen geluid. Ik heb van alles geprobeerd (behalve nieuwe Windows-instal) waarna ik tot de conclusie ben gekomen dat mijn interne geluidskaart defect is.

Dus een externe geluidskaart maakt alsnog gebruik van de interne audiochip? Of zijn er er hier ook verschillen in? Zoals de externe kaart die wordt bedoeld in de vorige reactie, van crash.

@Crash heeft gelijk hoor, er zijn ontelbare volledig onafhankelijk werkende externe geluidskaarten, staan helemaal los van de audio-chip in je laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan