geluidskaart met 2 line-out pluggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Dag,

Ik ben op zoek naar een andere geluidskaart. M'n wens is heel simpel.

De geluidskaart moet 2 (line-out) uitgangen hebben.
Ik wil namelijk behalve de luidsprekers die bij mijn PC staan ook mijn stereo erop aansluiten zodat het geluid van m'n pc ook in de woonkamer te horen is.

M'n huidige geluidskaart (onboard) heeft 3 aansluitingen, maar 1 line-out-uitgang. De andere voor mic en line-in.

VRAAG 1: Nu hebben de 4.1/5.1 (bijv soundblaster LIVE) geluidskaarten wel meerdere uitgangen maar daar staat dan bij VOOR of ACHTER (voor surround). Kan ik deze uitgangen ook op bovenstaande manier gebruiken? Dus niet voor surround, maar 1 voor aux en 1 voor pcboxen? Dus uit beide uitgangen moet hetzelfde geluid komen.

VRAAG 2: Welke geluidskaart raden jullie mij aan?

standaard zit er toch op de kaarten die ik ken maar,
een keer line out op.
of je moet echt zo belagelijk veel geld uit geven voor,
een studio kaart maar dan heb je wel wat hoor ;)

Waarom een "Speciale" geluidskaart.
Koop een Mini Jack splittertje en je probleem is opgelost.:)
(van 1 uitgang naar 2)

Zo heb ik al jaren m'n pc speakers en stereo tegelijk aangesloten op de computer.

Een splitter werkt niet goed. Ik heb 't op 2 pc's met verschillende splitters geprobeerd maar krijg een naar bijgeluid. hoor je vooral als je een 'leeg geluid' afspeelt en je zet het volume iets hoger. Het is een storing die m'n versterker (Luxman) waarschijnlijk geeft door spanning. Als ik alleen m'n stereo aansluit heb ik 't nare bijgeluid niet.

Ik heb contact gehad met creative en die geven het volgende antwoord. Als voorbeeld had ik om de 5.1 Audigy LS gevraagd.

Mijn vraag: Ik zoek een geluidskaart met in ieder geval 2 gelijkwaardige LINE OUT- uitgangen. Namelijk 1 voor pc-boxen en 1 voor mijn stereo 1 for pc-speaker.
Is er een verschil tussen de REAR en FRONT - sound of kunnen de uitgangen als gelijk worden ingesteld.

Indien u geen surroundsound luidsprekerset heeft is dit inderdaad
mogelijk. U kunt een stereo luidsprekerset aansluiten op de groene
uitgang van de kaart. Dan sluit u de stereo aan op de zwarte uitgang van
de kaart.
Via de EAX console (programma) kunt u dan CMSS (Creative Multi Speaker
Surround) instellen. Dit splitst dan de Stereo geluid signaal uit de PC
over alle speakers. U kunt dan alleen met de volume regelaars op de
luidsprekers of of de stereo set de volume uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan