geluidskaart met spdif ingang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik ben opzoek naar een geluidskaart met een optische spdif ingang die DD 5.1 ondersteund.
Ik heb een xbox 360 die ik op de geluidskaart wil aansluiten via optische spdif.

Ik wil het geluid van de xbox 360 via de geluidskaart laten lopen omdat, ik straks 3 losse 19 inch rek-versterkers heb ( 1 voor de voorste 2 luidsprekers, 1 voor de achterste 2 luidsprekers en eentje voor de centerspeaker), deze versterkers sluit ik aan op de analoge jackpluggen van de geluidskaart.

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar zo`n geluidskaart, alleen heb ik gelezen dat niet alle geluidskaarten met een optische spdif ingang DD 5.1 kunnen opnemen. maar gewoon stereo 2.0, zoals de Creative X-Fi Titanium. Deze geluidskaart was ik van plan om te kopen, alleen las ik op het laatste moment op tweakers dat deze geen DD 5.1 kan opnemen via spdif.

Weet iemand of er geluidskaarten zijn die dit überhaupt ondersteunen, zo ja welke geluidkaarten?

Ik hoop dat ik zo, genoeg informatie heb gegeven.

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Naast de toslink moet je geluidskaart DTS/DD ondersteunen en een decoder hebben om het digitale signaal om te zetten naar de jack uitgangen.

Ik gebruik zelf een Terratec EWX 24/96 om de digitale uitgang op "passthru" te zetten.
Hierdoor gaat mijn PS3 geluid de computer in en direct weer uit naar mijn DTS/DD receiver.
Als ik dan een film of game op GNU/Linux speel zet ik de spdif-in "passthru" uit en gebruik de computer software als spdif output.
Er zijn heel veel geluidskaarten die deze manier ondersteunen voor toslink en coax.

Ik heb op internet een mooie geluidskaart gezien:

De X-Fi Titanium Fatal1ty Professional van Creative

deze heeft een Dolby Digital encoder, met deze geluidskaart kan ik dus 5.1 geluid opnemen via de optische Spdif?

Encoder is handig als je DTS/DD versterker hebt.
Helaas zeg je dat je 3 losse versterkers wilt gebruiken en heb je dus een decoder nodig.

Vanwege licentie en kopierechten mogen geluidskaart producenten GEEN decoder inbouwen (kosten/baten).
Je moet dus een andere oplossing vinden via een externe decoder zoals de Creative DDTS-100 decoder of een echte surround processor.

Die kosten aardig wat euro's en dan is misschien een surround versterker qua kosten wel beter.

Dan houd het helaas op,

Ik had al gekeken naar zo`n surround processor, maar heb helaas geen geldboom in de tuin staan:P

bedankt voor de info djmaze:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan