Geluidskaart naar versterker, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvin87

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Ik heb onlangs een Usb Creative Soundblaster audigy 2nx aangeschaft. Nu is het probleem dat ik geen flauw idee heb hoe ik deze externe soundblaster aangesloten krijg op mijn versterker. Ik ben namelijk een leek op het gebied van het geluid.
Ik heb een vrij oude versterker, waar geen digitale aansluitingen op zitten. De versterker krijgt zeg maar alleen input door een tulp aansluiting.

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

Een verloopje kopen van jack naar tulp en die in de versterker drukken.

Ik moet dus de jack in de headphones uitgang van de soundblaster doen?

Hallo

Dan bestaat de kans op oversturing .

Je kunt beter de line-out gebruiken.

Peter

Precies maar met de headphone heel laag kan het ook hoor. Mijn sub zit gewoon via de sub uitgang naar een versterker.

Ik weet eigenlijk niet precies welke aansluiting jullie bedoelen. Ik heb een plaatje gevonden met de aansluitingen. Kan iemand me vertellen welke aansluiting het is en met watvoor kabel ik het moet aansluiten?
pic_a2nx_backpanel.gif

Front moet je nemen, je hebt geen line.

Ze je volume erg laag en probeer het dan.
Schroef het volume zo nodig iets op,

Ik weet eigenlijk niet precies welke aansluiting jullie bedoelen. Ik heb een plaatje gevonden met de aansluitingen. Kan iemand me vertellen welke aansluiting het is en met watvoor kabel ik het moet aansluiten?
pic_a2nx_backpanel.gif

Waar op het plaatje Creative 5.1/7.1 staat is line out,die moet je hebben.
Elke Handyman verkoopt deze kabel setjes,of anders op de plaatselijke markt.

Dus ik moet een kabel hebben met drie jacks en aan de andere kant een tulp?

Oeps,niet goed gekeken.
Probeer eens vanuit ''Front" met een (mini-jack (3 mm) naar 2 x tulp kabeltje) naar je versterker te gaan te gaan.

Je kunt toch in het configuratiescherm van die Creative voor 2 analoge speakers kiezen? en dan met een normale 3,5mm jack naar 2 tulp verloopsnoertje werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan