geluidskaart niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
212
Hallo,

De pc die ik tweedehands heb gekocht heeft volgens mij wel een geluidskaart (3 ingangen rood-groen-blauw zijn aanwezig). Hij is echter niet geinstalleerd. Met Everest probeerde ik te kijken welke geluidskaart ik heb. Er staat bij multimedia PnP Audio:
Apparaatbeschrijving Type Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI.
Is dit hem? Zo ja, hoe kan ik die alsnog installeren?
 
Is het een onboard geluidskaart zo ja wat voor merk en type moederbord zit er in?
Is het geen onboard dan even de geluidskaart verwijderen en kijken wat voor merk en type op de kaart staat.
 
Moet hij dan open, of kun je op een andere manier zien of het onboard is? (heb de afgelopen dagen al zoveel gemodderd dat ik hem nu liever niet weer openschroef, als het niet echt hoeft.)
 
als de aansluitingen bij het moederbord zitten kun je zien vanaf buitenkant.
 
Geplaatst door cateyes
Moet hij dan open, of kun je op een andere manier zien of het onboard is? (heb de afgelopen dagen al zoveel gemodderd dat ik hem nu liever niet weer openschroef, als het niet echt hoeft.)
Als je computer recht op staat. Zit hij dan bij alle andere ingangen zoals, printer, muis etc.?

Of zit hij in een PCI slot? Deze zitten horizontaal in je computer onderaan. ?

Bovenaan = Onboard (op je moederbord)
Onderaan = PCI (apart kaartje)

Begrijp je niet hoe je hem kan vinden misschien via de bijlage is het makkelijker suc6
 

Bijlagen

  • onboard_pci.jpg
    onboard_pci.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
da's handig, zo'n afbeelding. Heb ff gekeken, het is overduidelijk een onboard-geluidskaart. Moederbord is van Dell zelf (Optiplex GX260).
 
Heb op de Dellsite bij downloads mijn type pc opgezocht en audiodrivers. Er stonden twee mogelijkheden. Heb de eerste gedownload en geinstalleerd, maar nog steeds geen geluid.
 
hiep hoi, ik heb geluid! kreeg ineens de heldere ingeving ff opnieuw op te starten en yes! ineens knalde het geluid uit de boxen.
Hardstikke bedankt, zonder Helpmij zou m'n monitor nog steeds op 800x600 en 8 bits staan en was het hier akelig stil...
 
http://ftp.us.dell.com/audio/R56339.EXE

dat is het bestandje voor je onboard intel geluids kaart voor de dell optiplex gx260. bij sommige geluids drivers van dell is het van belang dat de speakers al aanstaan als je ze gaat instaleren. bestandje naar je harde schijf downloaden, dan uitvoeren, en dan pc opnieuw opstarten. als dat niet lukt, test dan eens je speakertjes op een andere geluids drager, om te kijken of je speakers wel goed zijn. Werkt dit niet? kiijk eens of het geluid het in de safe mode doet en of de drivers geinstaleerd zijn. ook de volgorde van drivers instaleren is bij dell pc's heel belangrijk. doe desnoods een herinstalatie van windows, en zorg daarna voor de volgende volgorde
1- intel chipset
2- video driver
3- audio driver
4- netwerkkaart

de rest maakt niet zo uit maar die eerste 4 wel.

de link naar alle dell drivers voor jou type optiplex is
http://support.dell.com/support/dow...s=gen&SystemID=PLX_PNT_P4_GX260&os=WW1&osl=EN
 
Bork,

Hartstikke bedankt nog. Het is inmiddels gelukt. De link naar alle drivers voor mijn optiplex heb ik gebookmarked, komt vast wel weer eens van pas.

Prettige avond verder!
 
Geplaatst door cateyes
Bork,

Hartstikke bedankt nog. Het is inmiddels gelukt. De link naar alle drivers voor mijn optiplex heb ik gebookmarked, komt vast wel weer eens van pas.

Prettige avond verder!
Als je toevallig nog is terug kijkt hier naar :) Sla ze op floppy (niet echt betrouwbaar) of brand ze. Want als je niet meer je computer kan opstarten of internet werkt niet meer. Dan moet je ze weer zoeken :eek: :rolleyes:
 
Goh ja, dat is ook zo. Goed dat je het zegt. Ga ik gelijk doen.
Nogmaals hartstikke bedankt voor de adviezen en tot ziens hier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan