Geluidskaart niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Dag lezers,

Heb van XP, van nature uit het bekende vaste Realtek AC97 geluidskaartje. Heb dit indertijd verwijderd en kan daardoor niet meer zien wat voor een er het was. de 3-serie accepteert hij in ieder geval niet.
Heb al Belarc advisor en AIDA gebruikt, van de laatste kan je geeneens gegevens van kopieren, maar zij vonden alleen maar het 'MPU-401 compatibel MIDI-apparaat Standaardspelpoort' en de
'VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter'.
'De Multi Media controller' was ook niet juist geconfigureerd. Weet niet wat er allemaal gebeurd is.

Zou er iemand kunen helpen?

THX

kijken wat voor moederbord je hebt. en dan op de website van het moederbord je drivers zoeken.

Je kunt ook Everest downloaden. Een gratisprogramma die alles uit je systeem haalt.

Hi Jaap,

Bedankt, maar het lijkt wel erg veel op AIDA; en dat is gratis.

:thumb:

Geplaatst door laagvlieger
Heb al Belarc advisor en AIDA gebruikt, van de laatste kan je geeneens gegevens van kopieren
Sinds wanneer niet? :confused:
Even rechtsklikken in het rechter venster, Kopiëren kiezen en de hele inhoud ervan komt op je klembord.
Zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar het lijkt wel erg veel op AIDA; en dat is gratis.
Everest heeft ook een freeware versie hoor.

Geplaatst door Elisa
Everest heeft ook een freeware versie hoor.
Klopt. Klik.
Maar die wordt niet meer verder ontwikkeld (net als Aida32). De betaalversie van Everest wél.
Voordeel van Aida32 t.o.v. de gratis Everest vind ik dat Aida32 ook een overzicht van Software geeft.

Guus.

Laatst bewerkt:
Heb de naam van het moederbord (en daardoor de drivers van de systeemgeluidskaart) gezocht en gevonden;
'Shuttle AK 38'. Zocht ook de drivers van de videokaart:
'NVIDIA GeForce FX 5200', heet ie. Maar kon alleen reviews ed vinden; geen drivers. Weet iemand een site?

Thx

Hai Mukkel,

Die site heb ik wel gezien, maar er stond in stap 2 geen 'NVIDIA GeForce FX 5200'.
Ik heb trouwens ook de drivers voor de 'Shuttle AK38' nodig, oa ivm de geluidskaart die eraan gekoppeld is. Heb ze dacht ik wel gevonden - via Google - maar ik kwam bijna elke keer verkeerd uit.. Zou je me nog een keer een plezier willen doen? Voor alle zekerheid: de naam van de geluidskaart heet 'Realtek ALC650 @ VIA AC'97'
THX!

Laagvlieger, ik heb dezelfde videokaart.
Deze komt altijd mee met Windows Update!
Wat vreemd dat jij em niet binnen hebt gekregen :confused:

Geplaatst door laagvlieger
Hai Mukkel,
Die site heb ik wel gezien, maar er stond in stap 2 geen 'NVIDIA GeForce FX 5200'.
THX!

Dat hoeft ook niet.
Het zijn algemene driver die voor een reeks videokaarten werken.

je moet geforce and tnt2 pakken en bij stap 3 je operating system

Hieronder staan de drivers voor je geluid, chipset enz.

mainbord drivers

Hoi Mukkel,

Bedankt voor je bondige en duidelijke uitleg! Is gelukt. Heb nu de audio, mainboard, USB 2.0 en de lan-driver geladen, dit naar tevredenheid, hoop ik althans... lol.
Weer wat geleerd. Normaliter deed iemand waar ik de computer mee deelde dit allemaal.

no problem ik hoop voor je dat het nu wel goed werkt :)

Was zo blij dat de geluidskaart nu eindelijk goed geinstalleerd was, maar nee hoor. Als ik bij 'Volumeregeling' kom is alles goed ingesteld. 'Geluidsrecorder' geeft desalnietemin aan dat er geen besturingsprogramma geinstalleerd is, dit terwijl ik dit toch echt gedaan heb. Bij 'Apparaatbegeer' kan ik inderdaad geen kaart vinden. Heel vreemd. Wet zeker dat ik de goede drivers geinstalleerd heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan