Geluidskaart nodig??

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerJan 15

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Ik hoop dat deze vraag wordt beantwoord want zit er erg mee en weet niet meer wat ik moet doen!
Ik heb een Logitech X-540. Deze boxen zijn geweldig voor films enz. Dat komt door het matrix knopje dat zit op het wired mode. Onder films heb je egt het surround gevoel.
Alleen bij games heb ik dit absoluut niet. Als er wordt geschoten en kijk de andere kant op dan blijft het geluid gewoon voor me. Nu heb ik een onboard geluidskaart AC 97.
Omdat ik het surround gevoel ook in games wil hebben wil ik deze geluidskaart kopen:
Creative Audigy SE 7.1 OEM
Deze heeft EAX 3.0 en dat is al een verbetering. Zorgt EAX 3.0 ervoor dat ik dan het geluid wel achter mij heb als dat zo is in een game. En als ik de geluidskaart heb moet ik dan Matrix aan laten? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1236310
Hier staat dat Logitech geen DTS geluid heeft. Heeft de geluidskaart die ik wil kopen dat wel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want weet niet wat een goede geluidskaart is voor mijn boxen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten
Gerjan.

de Audigy SE 7.1 val best wel tegen het klink mooier met een xfi kaart.
er zijn er verschildende van trouwens maar ik raad die toch meer aan dan jou Audigy SE 7.1,
keuzen.

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/129/38850/audigy-se-7-1.html

deze geluidskaart dan?
Willen nog antwoorden op de vragen hierboven want wil het erg graag weten

Mvg
Gerjan

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express OEM

Of is deze geluidskaart misschien beter?
Willen jullie a.u.b. antwoorden op mijn vragen van mijn eerste reactie

Alvast bedankt,
Gerjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Die geluidskaart heeft EAX 4.0 dat is volgens mij behoorlijk goed.
Heb ik dan dat surround gevoel bij gamen? Dus als ik achter me wordt beschoten dat ik het ook egt achter me hoor. Ook zit er op de kaart Dolby en DTS dit maakt het mooier.
Ik snap niet wt ze bedoelen met deze opmerking bij www.sallandautomatisering.nl

Fi CMSS-3D Surround voert een upmix uit van MP3-audio naar 5.1 of 7.1 surround. X-Fi CMSS-3D Headphone creëert een fantastisch surroundgeluid bij stereohoofdtelefoons voor films en muziek

Deze kaart mix MP3-audio om naar 5.1 maar de matrix op de boxen doen dat uit sterio geluid dus kan dit wel??

Ik hoop dat u alle vragen wil beantwoorden want ik weet het zelf niet.

Bedankt,

Mvg
Gerjan

De geluidskaart die u goed vond kan niet op mijn pc ik heb geen PCI Express slot op mijn mobo Maar nu hebn ik een geluidskaart van de zelfde prijs:
Creative X-Fi Xtreme Audio OEM
Deze heeft alelen geen EAX 4.0 maar wel zelfde prijs is dit een goede geluidskaart voor mijn boxen (logitech X-540)

Ik hoop op een antwoord:)
mvg
Gerjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan