Geluidskaart of geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hallo ik gebruik veel midi met het opnemen van mijn tracks. Het geluid stootert veel als ik de audiovertraging terugbreng naar ong. 45 ms. Ik gebruik een onboard geluidskaart en 4 gb geheugen. Wat moet ik nu erbij kopen zodat ik de vertraging kan verkleinen? Een nieuwe geluidskaart, meer geheugen of beide?
 
Een nieuwe processor,
een processor doet het rekenwerk...
je laat de processor sneller rekenen door hem minder tijd te geven,, dat houd hij niet bij
4 Gb voor audio/video bewerking is prima, daarnaast doet een geluidskaart niets anders dan de signalen sorteren en per kanaal uitzenden...

Hoe beter je geluidskaart hoe beter, scherper en helderder je geluid is, doordat in de chip minder kwaliteits verlies optreed

Als je veel met audio bezig bent, zou ik zeker een geluidskaartje van "Creative" nemen,, super top kaarten, mege helder en sterk geluid, stukken beter dan de 7.1 onboard...
voor 25 euro heb je al een top kaart :)


Conclusie, Je werk geheugen is wel genoeg.. voor video/audio bewerking zou iets meer wat fijner werken, maar het wijzigd niets aan je tijden. Een nieuwe sterkere (minstens Quad-Core) processor bied bij jou probleem de oplossing..

Succes :thumb:
 
wat zijn de specs van de pc die je hiervoor gebruikt?
wat voor programma gebruik je voor MIDI?

Het geluid stootert veel als ik de audiovertraging terugbreng naar ong. 45 ms.

dit getal moet zo laag mogelijk zijn....
en wat gebeurd er als je dit gewoon op auto laat staan?

het probleem zit m in de "latency" van je geluidskaart,onboard geluidskaarten zijn daar niet echt voor geschikt,ook de Creative's zijn hier ook niet echt voor gemaakt

de onboards en creatives zijn perfect voor "gewoon" geluidswerk zoals mp3's en video's te kijken,voor de programmas om muziek te maken heb je een goede geluidskaart nodig die veel tegelijk kan verwerken,als je met grote projecten met veel MIDI wil werken ontkom je niet aan een professionele geluidskaart zoals de M-audio of Maya kaarten....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn pc

Intel Core 2 Duo E7500 @ 2,93 GHz
4 gb RAM (DDR2)

En ik gebruik een onboard geluidskaart van een van de goedkoopste asus moederbordjes.
Ik heb nog een geluidskaart liggen: cmi8738 c3dx pci audio device
Maar ik weet niet of die het probleem gaat verhelpen.
Ik gebruik Komplete 7 in Fruity Loops 9 XXL en er is geen optie om de vertraging op auto te zetten.
 
in dat soort programma's moet je een geluidskaart gebruiken die ASIO drivers gebruikt
of die cmi8738 c3dx pci audio device dit ondersteund weet ik niet....
dit is wel te checken in fruity loops 9 XXL,in audio settings staat bovenin een gedeelte wat je kan openklappen....dit staat standaard op "primair stuurprogramma" daar kan je ook ASIO drivers kiezen als ze ondersteund worden door je geinstalleerde geluidskaart.

probeer ff wat verschillende drivers en kijk of het verschil maakt,je hoeft verders toch niks te installeren want ze zitten ingebouwd in fruity loops.je kan altijd weer terug naar je oude driver.

ik heb zelf ook een half jaar ellende gehad met fruity loops/virtual dj/BPM icm mijn geluidskaart en een kaart toen gekocht van 90 euro en sindsdien nergens meer last van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan