Geluidskaart: piiiiiiiiiiieeeeep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nemisis2003

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hey mensen,

Ik heb hier een probleempje, ik kan wel muziek afspelen etc. , maar er zit een constante "pieeeeeeep" storing in het geluid, ook wanneer ik geen muziek afspeel is dit geluid aanwezig.
Het vreemde is dat als windows net opgestart is heel even het geluid normaal is, het ligt dus niet aan de boksen of mijn headset.

Ik heb het volgende systeem:

Windows Vista Home Premium
C2D e6600
2 GB ram
8800 GTS 640
Creative X-fi extreme gamer

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij wil proberen te helpen....:thumb:

Al nieuwe drivers geprobeerd?
Eerst de oude geheel verwijderen.

Heb je toevallig een microfoon aan staan? Ijn de headset, monitor, of in de webcam?
Kijk eens naar je mengapaneeltje, dubbelklik op de speaker naast je klokje, en zet de microfoon uit.
Zet eventueel andere bronnen ook uit, om te zien waar het geluid ontstaat.

Hey bedankt voor de reacties.

Ik heb het probleem voor nu zelf opgelosd, er loopt een kabel van de dvd-drive naar het moederbord en die gaat strak langs de geluidskaart, opzich zou ik hier graag wat aan veranderen. (Weet niet of er ook langere kabels zijn daarvoor?)

Ik heb die kabel geprobeerd niet zo strak langs de kaart te laten lopen en nu is het probleem verholpen, ik weet alleen niet of dit nu ook echt de oorzaak was.

Die tips over mic. uitzetten enz. zal ik zeker uitproberen als het probleem toch terug komt.
Mocht het probleem terug komen dan laat ik het even weten, zal dan eerst de genoemde dingen proberen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan