geluidskaart plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
hallo

klopt het dat als je een geluidkaart in bouw je een kabeltje van je geluidskaart op je moederbord aansluit
en dat je dan atomatisch geluid van jecd speler krijgt?

gr tim

Laatst bewerkt:
Kabeltje van geluidskaart aansluiten op je cd_rom.

Als je alles goed heb geinstalleerd en natuurlijk ook boxen aangesloten hebt dan krijg je geluid.

oke, maar waar voor is dat die aansluiting op het meoderbord?
als je geen geluidskaart zal hebben?

gr tim

EN NOG EEN VRAAGJE

moet je altijd bij elke geluidskaart een kabeltje van je cdrom speler naar je geluidskaart koppelen

want ik hor nu ook weer iemand roepen met onboord-kaart wel en de andere niet

mvg TIm

Zonder kabeltje doe ie het ook, ik vraag mij ook al een hele tijd af waar dat ding voor is :p

ow owkeey dan
maar dan blijf ik alleen met de vraag zitten waar is dan die aansluiting op het moederbord voor??

voor de onboard audio natuurlijk, je zal een geluidschip op je moederbord hebben.

succes

Of je moederbord heeft een SB ISA emulator c.q. bridge (om onder DOS ook geluid te krijgen uit een PCI kaart)

Het kabeltje van je geluidskaart naar cd speler moet wel aangesloten zitten, bij audio cd's wil de 'digitale audio extractie' niet altijd goed werken (dan loopt het geluid dus via de IDE kabel) en zal je in zo'n geval dus niets horen.

Geplaatst door techie
voor de onboard audio natuurlijk, je zal een geluidschip op je moederbord hebben.

succes

owkeey dus met een vast geluidskaart moet je die aansluiten op het moederbord

bij een losse niet??

dat klink raar!!

groetjes Tim

Geplaatst door gebruiker56

owkeey dus met een vast geluidskaart moet je die aansluiten op het moederbord

bij een losse niet??

dat klink raar!!

groetjes Tim

Als je mijn bericht leest zie je staan dat je die altijd moet aansluiten :rolleyes:

Hoi

ja oke,
ik zie het vanzelf wel als ik er aan gaan knutselen.

dankje jullie allemaal voor jullie moeite en tijd

Geplaatst door maestro12
Of je moederbord heeft een SB ISA emulator c.q. bridge (om onder DOS ook geluid te krijgen uit een PCI kaart)

Het kabeltje van je geluidskaart naar cd speler moet wel aangesloten zitten, bij audio cd's wil de 'digitale audio extractie' niet altijd goed werken (dan loopt het geluid dus via de IDE kabel) en zal je in zo'n geval dus niets horen.
Dank je, erg nuttige info :thumb:

Geplaatst door maestro12

NUTTIGGE INFO

dankje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan