Geluidskaart plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Omdat ik hier een 5.1 surround set heb staan heb ik een 5.1 geluidskaart gekocht voor mijn nieuwe pc.
Ik had een klein vraagje voordat ik hem ga plaatsen...

Ik heb de kast opengeschroeft en ik kan hem gewoon goed plaatsen. Maar in de handleiding stond ook iets over een kabeltje van de dvd die er naartoe moest. Ik had gelezen dat dat alleen bij windows 98 hoeft, maar dit stond niet in de handleiding. Heb zelf Windows XP, dus moet ik een kabeltje pluggen, of is het erin plaatsen genoeg?

En nog een vraagje:
Nu zit er gewoon een simpele onboard geluidskaart in. Moet ik deze in de bios uitzetten of is dat verder niet nodig en kan ik gewoon de nieuwe plaatsen, software installeren en dan klaar.

Alvast bedankt,
Erik

On board idd uitschakelen in de bios, dat kabeltje is in principe niet nodig.

Het plaatsen is gelukt.
Daarna heb ik de software geinstalleerd die erbij zat. Via het testprogramma werken alle boxen goed. Ook afzonderlijk en ze staan op de goede plaats.
Maar als ik muziek afspeel doen alle boxen het, behalve de middelste (center). en bij bijv. een msn riedeltje werken alleen de 2 frontboxen.
Via het configuratiescherm heb ik de geavanceerde luidsprekerinstellingen al op een 5.1 set ingesteld.

Ook herkent de computer nog nieuwe hardware, terwijl ik de drivers van de cd-rom al heb geinstalleerd. En in het testprogramma werken ook alle boxen zoals ik al zei.

Wat kan ik hieraan doen??

Laat windows eens de nieuwe hardware installeren, deze geeft vanzelf wel aan wat hij wil hebben.

Als ik dat doe mislukt het installeren. Omdat de benodigde software ontbreekt, geeft hij aan.
en als ik de configuratie wizzard op de cd laat zoeken vind hij ook niks..

Kijk eens bij de gele uitroeptekens in apparaatbeheer, en geef de installatie cd aan van de geluidskaart, of de XP cd of de cd van het moederbord, het kunnen ook de chipsetdrivers zijn, of een onderdeel daarvan.

Welke chipset heeft je mobo en heb je daar windows de drivers voor laten installeren of heb je die zelf geinstalleer d.m.v. de cd van het mobo?

Waar kan ik ziek welke chipset ik heb?..Het moederbord is van Asus
De computer is door de winkel xp opgezet. Er zit wel een cd bij van het mobo..
Wat moet ik dan precies doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan