geluidskaart probleem denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

bezoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Als mijn dochter de Sims2 speelt, gaat na enige tijd het geluid weg. Als ik de Sims afsluit en verder op de pc ga, is er ook geen geluid, maar als ik de pc afsluit hoor ik wel de afsluiting.

Kan het stof zijn wat in de pc zit? Want de videokaart heeft ook af en toe problemen.

Graag een reactie.

Groeten,

Bezoeker

Welke problemen geeft de videokaart dan?

Fonz :thumb:

De ene keer doet het spel het wel en de andere keer zitten er strepen in het spel.
Heel gek is dat

Zitten de videokaart en geluidkaart nog wel goed vast in de PC?

geen idee maak hem eigenlijk nooit open, kan toch niet zomaar los zitten :o

Ach, weet je wat het is. Wanneer je een plugje achter in je HiFi versterker steekt en het daar een aantal jaren laat zitten, kan het ineens ook slechter gaan klinken door corrosie.
Dat kan een oorzaak zijn.
Ik weet niet goed wat hier de oorzaak van is, maar probeer me iets voor te stellen.
Wat voor een PC is het voor de rest?
Het zou ook kunnen dat je RAM geheugen na een tijdje is opgesoupeerd, waardoor de twee kaarten het niet meer bij kunnen benen.

Fonz
:thumb:

Hoi,

Het is een pentium 4 CPU 3.06Ghz
Kloksnelheid: 3.07 Ghz, 512 MB

ene wat bedeol je hier mee?
Het zou ook kunnen dat je RAM geheugen na een tijdje is opgesoupeerd, waardoor de twee kaarten het niet meer bij kunnen benen.
is er een oplossing voor

Nou, wat ik zo zat te denken is dat wanneer al je RAM geheugen voor andere toepassingen in gebruik is, zou het wel eens kunnen zijn dat er te weinig over is om spellen audiovisueel te ondersteunen.
Vooral spellen vreten RAM geheugen.
Maar jij hebt een behoorlijke setup, die dat wel moet kunnen.
Heb je de twee kaarten al eens opnieuw geinstalleerd?
En dan meteen een update van de drivers?

Het gekke van het verhaal is dat hij het wel altijd gedaan heeft.
Ik merk gewoon als er een groot spel gestart wordt het geluid het niet meer doet, als ik het spel dan afsluit de ene keer (gewoon internet of zo) doet het geluid het wel en de andere keer niet, sluit ik dan de comp. dan hoor je wel het afsluitgeluid.

Wat bedoel je met behoorlijke setup?
En ik heb de kaarten er nog nooit uitgehaald, zou niet eens weten hoe ik de nieuwe drivers moet instaleren

Installeer voor de grap eens het programma Everest.
Te vinden op bijvoorbeeld http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Dan kun je zien wat je allemaal in die kast hebt zitten.
Wanneer je nu de naam van zowel je videokaart en geluidskaart weet, kan je gericht gaan zoeken naar de nieuwste drivers voor die kaarten.
Behoorlijke setup bedoel ik mee dat het geen kinderachtige processor is die je erin hebt zitten. Je RAM voldoet ook, maar ik zou voor wat zwaardere/nieuwere spellen er 512 Mb bijzetten(het vreet echt geheugen)
Dan ben ik ook benieuwd naar wat voor video en geluidskaart het zijn, want misschien kunnen die die spellen ook niet aan.
Ik hoor het wel.

Succes,
Fonz

Mijn geluidskaart is een Realtek AC '97 Audio
Mijn videokaart is een Radeon 9700

Nou, haal die twee er eens uit en stop ze er weer in.
Dan moet je PC ze weer vinden.
Kijken wat er dan gebeurd.
Als dat het zelfde resultaat geeft, ga je naar de sites van de makers van die kaarten en zoek je de laatste drivers op.
Wanneer je die hebt gevonden, verwijder je eerst de oude en dan installeer je de nieuwe.

Fonz

Wat voor uitgang gebruik je voor je speakers?

- spdif
- "gewone plug"

Heb je de pc aan een versterker aangesloten of heb je pc-speakers?

Maken die aansluitingen wel goed contact?

Nou a,j heb even gekeken, maar alles is geïntegreerd, dus even er uit halen kan niet.

Dan weet ik het zo van afstand ook even niet.
Geen kennis met kennis die even langs kan komen om te kijken?

Fonz

Ja zal wel even om me heen kijken, in ieder geval bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Bezoeker :thumb:

Ik blijf verder denken, laat je niet in de steek!

Is het dan toch misschien belangrijk om de drivers te vernieuwen?

Maar eigenlijk moet het toch kunnen zo, de spelen hebben altijd gedraaid op deze pc, net ander half jaar oud!!!

Dat is nu net ook het gedeelte wat ik niet snap.
maar zoals gezegd; ik blijf denken en er komen er vanavond vast nog een paar forummers bij!

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan