Geluidskaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

(P)C(razy)

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
Ik heb sinds kort een geluidskaart gekocht, maar ik kan het maar niet aan de praat krijgen
Deze van Sweex (hxxp://www.sweex.nl/product.asp?pid=103)

Het probleem is dat als ik de drivers installeer, slaat me computer uit, en schakelt het systeem automatisch de kaart uit. Wanneer ik het weer inschakel, valt me computer weer uit.

Nu heb ik ook nog on-board audio (Avance AC'97) op me moederboort, moet ik die eerst unistaleren, want ik weet niet hoe dat moet, als ik die andere niet eens aan de praat krijg. Want hij detecteert eerst de on-board en dan de PCI

Mijn systeem draait op Windows XP Home Ed, AMD Athlon 1,15GHz, 512 RAM

Hallo

De on-board geluidskaart dien je eerst uit te schakelen in de b.i.o.s. .

Uiteraard de a.c. xx drivers eruit en...

Dan pas de nieuwe kaart met de korrekte drivers installeren ..... q.e.d. ....

Peter

Je kunt inderdaad eerst eens proberen om je onboard geluidskaart in je bios uit te schakelen, help dat niet dan kun je hem later weer altijd weer inschakelen toch?

Wellicht dat wanneer je hem uitgeschakeld hebt staan en je andere geluidskaart er in hebt, er na het opnieuw opstarten de wizzard nieuwe hardware (voor e geluidskaart) gaat draaien?

Ik had pas ook een geluidsprobleem, (helemaal geen geluid met een onboard kaart) dat heb ik kunnen verhelpen door een update van window, dus dat is misschien ook een optie?

Groetjes en succes Edith

Hallo

Tijdens "opstarten p.c. , zie je ....

Press ??????????? to enter bi.o.s. .. uiteraard de betrokken toets indrukken ... meestal [DEL] ...

Dan even zoeken in de menu's ..om de betrokken "a.c. 97 " onboard soundcard " te disablen.....

Hangt af van b.i.o.s./b.i.o.s. .... p/c...p/c. .....

Peter

Ga naar Features setup

klik daar op Audio device en zet hem om naar audio device disabled

Bij mij werkt het omzetten doormiddel van shift en + te klikken maar bij ieder ander is dat weer anders

groetjes Edith

Oei ik had geloof ik een fout advies gegeven over die device uitschakelen Peter?

Ik laat het verder aan Pater over die heeft er meer verstand van ;)

Groetjes en succes Edith

ik heb nu de on-board audio uitgezet
maar hij flipt nog steeds een beetje erg
nog steeds hetzelfde probleem van het herstarten
en hij geeft dus een blauw beeld bij het opstarten, met volgens mij iets over het register...

Je moet ook de drivers van je on-board geluidskaart verwijderen. Probeer dit in 'veilige modus' te doen.

in apparaatbeheer staat niets meer over de AC'97 drivers...
configscherm ook niet

en in veilige modus kan ik het ook niet vinden,,
apartheid :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan