geluidskaart samen met dd receiver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
even een vraagje omtrent welke geluidskaart ik moet nemen.
ik ben van plan om 6 kleine tannoy luidsprekers te kopen en een dolby digital 2, 6.1 kanaals onkyo receiver
dat gaat volgens mij een stuk beter dan die standaard setjes met 5 x 1 watt
maar welke geluidskaart moet ik nou hebben en waar moet deze aan voldoen?
kan ik bijvoorbeeld besparen op de kaart omdat er een goede dd receiver achter staat, of heeft deze netjuist de goede invoer nodig.
tevens wat is dan de beste manier van aansluiten.
het is de bedoeling dat de dvd speler in de pc ook dienst doet als cd speler voor de receiver.
mijn voorkeur gaat wel uit naar creative.
wie kan mij dat uitleggen.
 
daar er nog niemand heeft gereageerd:
als jij met een receiver een versterker (tuner/versterker) bedoelt ?

dan weet ik niet het antwoord op al je vragen, maar misschien wel op de "belangrijkste" vraag:

als jij je pc op een externe versterker aansluit dan is de geluidskaart van de pc voor 90 tot 99 % beslissend voor de kwaliteit die je gaat horen:

immers,

de geluidskaart bepaalt de kwaliteit (signaal-ruisverhoudng, vervorming etc. etc.) en stuurt het signaal door naar de versterker. Die "versterkt" het alleen maar, maar de kwaliteit is al door de pc geluidskaart bepaald.

Nu is het met moderne versterkers wel zo dat ze een heleboel "fouten" kunnen corrigeren en camoufleren, dan wel geluid "opfraaien", maar toch blijft het inkomend signaal van "buitenaf" (en dat is afkomstig van je geluidskaart) bepalend voor het uiteindelijke resultaat.

De Audigy 2 schijnt een perfecte kaart te zijn (ik heb 'm nog niet gehoord, ik heb zelf de Audigy 1 en die vind ik al perfect klinken............)
 
ik heb inmiddels een creative audigy player gekocht eens zien of dat wat word, misschien een creative 5300 setje erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan