Geluidskaart uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
in mijn nieuwe pc heb ik een geluidskaart er bij gezet de geluidskaart die op het moederbord zit daarvan heb ik geen drivers geinstaleerd. nu krijg ik het niet voor elkaar om op de nieuwe geluidskaart aangesloten Hoofdtelefoon werkend te krijgen
ik hoor wel geluid maar kan via de aanwezige microfoon niet spreken men hoort mij niet.
er word verteld dat ondanks de niet geinstaleerde drivers ik de onboard geluidskaart moet uitschakelen.

kan iemand me vertellen als dit zo is hoe dit moet doen

in de bios uitschakelen.........

oftewel op disabled zetten

graag wilde ik weten hoe dit moet in de bios waar ik moet zoeken ben nog niet zover dat ik in de bios mijn weg weet:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sorry voor de late reactie,ben naar bed gegaan...
start je pc op ,houd f10 ingedrukt meestal is het f10 maar dit kan ook een andere toets zijn.
Dit kan je zien als je je pc start,er moet iets staan van "press F10 to enter setup" maar dat kan ook f2 zijn of "delete"

Als dit gelukt is kom je in de BIOS van de pc,hier moet je zoeken naar je onboard geluidskaart en deze "disablen"
Afhankelijk van merk pc en type BIOS is het ook weer verschillend hoe de geluidskaart genoemd word,bv. Onboard sound, en dit staat meestal onder 'integrated peripherals'.

heb ik gedaan toen de drivers van de insteekkaart geupdate en het werkte nog niet.
wel hoorde ik via luidsprekers en hoofdtelefoon de muziek maar de microfoon werkte niet deze is aangesloten via de groen en rose aansluiting.Maar heb toen de andere aansluitingen gaan uitproberen en toen ik de witte aaansluiting voor de microfoon gebruikte werkte het wel. voorheen op mijn oude pc had ik alles op de groen/rose aansluiting

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan