Geluidskaart, videokaart, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Halloah,

Ik ga Windows XP opnieuw installeren. Ik ga de schijf ook formatten. Maar... blijven hardware zoals geluidskaart en videokaart dan ook gewoon geinstalleerd, met drivers enzo? Ik heb namelijk geen CD's meer ervan!! Nou... graag antwoord,

Groet, Joren:)

nee die gaan weg, je moet ze dan opnieuw installeren / opzoeken op internet. Of soms kan je nog het bestandje te pakken uit je windows mappen. Dit kan je zien bij de apparaat beheer waar de drivers staan van het apparaat

als je xp opnieuw gaat installeren en formateren ,dan is alles weg en moet je de drivers installeren anders doet het niks

Hoe met dat dan?? Kan iemand mij DUIDELIJKE uitleg geven??? en hoe alles moet??? dan.... graag!!:)

P.S. vindt hij de geluidskaart, etc. dan wel weer automatisch??

Welke drivers moet ik dan allemaal eruit halen? alleen voor geluidskaart en videokaart? kan iemand me het effe goed uitleggen? ik ben niet zon expert op hardware-gebied!! ik kan wel wat info plaatsen, als gewenst..

Laatst bewerkt:
Wat voor videokaart, geluidskaart en, belangrijker nog als je internet via een netwerkkaart, welke netwerkkaart.

In apparaatbeheer kun je heel goed zien welke hardware je hebt

ik gebruik geen netwerkkaart maar zou ik gewoon alle drivers er maar uithalen, en die op een CD-tje branden?? herkent die ze dan als hij om de CD vraagt??

Misschien kun je het beste even Everst dowloaden om te kijken wat er precies in je pc zit.
Let daar even op de volgende apparaten:
Grafische kaart.
Geluidskaart.
Moederbord type en merk.
Netwerkkaart.
Modem.
Ben ik nog wat vergeten?
Bij Everst --> computer --> overzicht zie je het hele lijstje staan.
Noteer de namen (type en merk).
Download de drivers van de site van de fabrikant.

oh maar kan ik ze nu al op een cd branden en worden ze dan herkend??

Je kunt de drivers nu alvast gaan downloaden en op cd branden ja.
Bij de installatie heb je ze dan meteen bij de hand. :)

Er is een proggie genaamd MyDrivers, als je dat download en installeerd kun je al je drivers in een zip-file plaatsen(op een flop of andere schijf/partitie) en na herinstallatie weer gebruiken om de hardware te installeren. Je weet wel, rechtermuisknop/stuurprogramma installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan