Geluidskaart voor laptop + KRK RP 8 Actieve speaker set

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaltM

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik luister veel muziek vanaf mijn laptop en mijn KRK RP8 actieve speaker set.
Ik wil hier graag een geluidskaart aan toe voegen omdat ik denk dat de kwaliteit van het geluid hier beter op wordt.
Ik heb al wat rond zitten neuzen maar vind het zelf zeer lastig omdat ik er niet veel verstand van heb.
Ik luister enkel en produceer geen muziek, maar wil wellicht gaan mixen in de toekomst.
Budget: Maximaal 150 euro.
Waar moet ik op letten en hebben jullie wellicht adviezen?
Hier 2 voorbeelden van geluidskaarten.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidsk...-2i2-usb-audio-interface/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidsk...o-interface/product-details.html#!prettyPhoto

Ik hoor graag van jullie

wat voor laptop heb je?
want de meeste laptop´s hebben een goede ingebouwde geluidskaart waardoor dat een losse eigenlijk nooit nodig is voor thuisgebruik en voor mixen meestal ook niet.

de geluidskaart in die laptop is zeker goed genoeg om muziek te luisteren, dus je kunt normaal het verschil niet horen met een losse geluidskaart

Misschien een idee om ander speakers te nemen.
WAT?
Ja, KRK RP8 zijn monitor speakers.
Monitor speakers geven het geluid zo "vlak" mogelijk weer. (Bedoeld om details te horen voor mixen.)
En dus in het algemeen niet lekker klinken om gewoon muziek mee te luisteren.
Tip? Gebruik je oren bij een keuze van speakers, hoofdtelefoon, geluidskaart enz. (En niet wat iedereen roept. Nee ook wat ik roep niet. :))
Voor die 150 euro kun je vast een paar goed klinkende speakers vinden. Kun je de KRK bewaren voor als je later serieus gaat mixen. (Mixen als zijne meerdere sporen samenvoegen naar een downmix, en niet liedjes aan elkaar plakken en tempo aanpassen.)

Een kennis van mij wil ook speakers gaan aanschaffen voor het luisteren. Zijn budget is +- 500 euro, aan wat voor speakers moet je dan gaan denken als je geen vlakke demping wil. Actief is wel handig maar is dat dan ook mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan