Geluidskaart voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gitaartje lief

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een laptop aangeschaft (dual core 1,6Ghz) met 5400 rpm HD. Anyway, ik heb Drumkit from Hell Superior geinstalleerd maar heb te maken met veel vertraging. Wanneer ik een drumpad aansla, krijg ik na 1 seconde pas geluid. Nu wil ik werken met een usb keyboard, maar op deze manier kan ik niet lekker drumsamples gaan opnemen.

Mijn vraag: zou een usb geluidskaart dit probleem kunnen verhelpen? En wat voor geluidskaart is dan aan te raden? Ik heb absoluut geen ervaring met laptop geluidskaarten en verlang eigenlijk al terug naar die goede oude grote kast waarin je zelf lekker zo'n kaartje met een koeler kon planten :-)

Thanks voor de tips en tricks.

Groeten,

Michiel

Wat is nou het voordeel van een externe geluidskaart?

Met een externe geluidskaart maak je een pci slot vrij maken, scheelt een nieuw moederbord, kan je gemakkelijk apparatuur op aan sluiten, hiervoor heb je ook wel modules die je in een 5Œ slot kan zetten, maar daar moet je dan wel een vrij slot voor hebben. Overigens ziet die van de geluidskaaten in de laptop altijd wel erg magertjes uit ik heb die van soundblaster en die heeft ook optische, digitale en midi in- en uitgangen. Als je alleen maar een geluidskaart wil voor het geluid bij spellen heeft een externe kaart geen enkel voordeel.
En ja voor de laptop is het ook heel erg handig maar ja kan voor de logitech kiezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan