Geluidskaart vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Hallo.....
Ik gebruik virtual DJ 7 pro, en een hercules dj control mp3 e2, daarin zit geen ingebouwde geluidskaart.
Ik heb op mijn PC een geluidskaart zitten, maar die heeft maar 1 hoofdtelefoon UITGANG en 1 microfoon INGANG
Mijn vraag is nu dus: bestaat er een redelijk GOEDKOPE geluidskaart die ik op een USB poort kan aansluiten?
Het is bedoeld om muziek vooraf te kunnen beluisteren zonder dat je het dan door het andere liedje hoort.
Kan dat met dit ding: http://www.hplaptop.nl/artikel/SOUNDOEM150/externe-mini-usb-geluidskaart-51-bulk.html
Of heeft iemand een betere optie?
ALVAST BEDANKT!

Als mijn vraag een beetje onduidelijk is mag je dat gerust zeggen :)

als ik dat dingetje aansluit, gebruikt mijn computer dan 2 geluidskaarten?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik precies de zelfde soft- en hardware!
zelf gebruik ik Eminent EM3751 en werkt meestal goed.
ik heb er een paar problemen mee gehad, zie oudere posten.
verder een goede kaart voor een laag buget, zeker een aanrader.

Ja dat moet lukken met die usb soundcard..

ik heb ook Vdj en de hercules mp3 en gebruik de onboard soundcard voor line out naar versterker ,en gebruik een sweex usb voor de koptelefoon (monitoring)

als de drivers van die usbcard geinstalleerd zijn kun je in Vdj bij audio opties
kiezen voor 2 soundcards ,master voor line-out en de usb voor monitoring

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar geluidskaarten

Ja dat moet lukken met die usb soundcard..

ik heb ook Vdj en de hercules mp3 en gebruik de onboard soundcard voor line out naar versterker ,en gebruik een sweex usb voor de koptelefoon (monitoring)

als de drivers van die usbcard geinstalleerd zijn kun je in Vdj bij audio opties
kiezen voor 2 soundcards ,master voor line-out en de usb voor monitoring
oke... bedankt
en het wilt dus zeggen dat ik dan met die usb: mijn eigen geluidskaart kan gebruiken, en die losse USB?

Titel aangepast, iedereen heeft graag snel hulp. Graag rekening houden, dat Helpmij.nl uit vrijwilligers bestaat en ook nog een leven naast Helpmij.nl heeft.

oke... bedankt
en het wilt dus zeggen dat ik dan met die usb: mijn eigen geluidskaart kan gebruiken, en die losse USB?

ja je kan meerder geluidskaarten in een pc hebben maar er kan er maar 1 door windows gebruikt worden als line-out,in Vdj kan je de andere wel selecteren als 2e kaart voor monitoring

soundconfig3.jpg

hier in het onderste schermpje kies je voor 2 soundcards

zo doe ik het altijd, omdat mijn geluidskaart er niet in zit staat hij er ook niet bij.
daarvoor in de plaats heb ik staan: 'Hier je kaart'
suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan