Geluidskaart weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwelgje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Hey,

Ik heb ook een probleem met mijn geluid, namelijk dat ik het niet heb...
Als ik een muziekbestand probeer af te spelen dan krijg ik een foutmelding dat ik geen geluidskaart heb. Als ik bij apparaatbeheer kijk dan zegt ie dat het apparaat correct werkt.
Type: SiS 7012 Audio Driver, ik heb windows 98 SE
Ik heb ook geen luidsprekertjes in mij taakbalk.

Hij heeft de stuurprogramma's gewoon geinstalleerd, en ik heb alle drivers van de site van de fabrikant al geprobeerd. Kunnen jullie me hierbij helpen?
Alvast bedankt!

het hetzelfde probleem gehad net:)
Ik heb gewoon mijn geluidskaart drivers eerst gedeinstalleerd, dan in mijn bios geprust (moet jij niet denk ik), en terug geinstalleerd, en het werkte^^

Welke windows versie.
Kun je wel de geluiden van windows horen.
heeft het geluid het wel gedaan.

Windows 98 SE 4.10.2222 A

Het geluid heeft het wel gedaan toen ik XP er nog op had. Maar aangezien ik waarschijnlijk een foutje had in de cd daarvan ben ik weer overgegaan op 98. Dat bevalt beter afgezien van het geluid. Maar sinds ik dus 98 heb doet t geluid het niet meer...

Kun je me uitleggen wwat je gedaan hebt in de BIOS? Ik heb verder alles al geprobeert en ik krijg het geluid maar niet terug... Heel irritant

Ik heb net mijn BIOS ge-update maar zonder resultaat

Arre wil je me alsjeblieft vertellen wat je gedaan hebt, ik kom er anders echt niet uit...

Laatst bewerkt:
tjah, ik heb wel een andere kaart als jou, maar enfin:
Mijn audio kaart is een on-board soort...
Ergens in je bios settings, kan je dat instellen...
Ik heb optie on-board audio aan gezet
en de midi en game port (die dezelfde kaart dus gebruiken) ff afgezet...
Gesaved, en de driver herinstalleerd...
Toen had ik weer geluid en heb ik de game port weer op gezet op een andere resource, en nu runt alles mooi...
je kan altijd eens proberen in de device manager, de resources van je driver te veranderen, en kijk uit voor MPU-401 van microsoft...
Nothing but trouble:) (daarom staat mijn midi port setting af:))
Suc6

Ik heb gedaan wat je zei maar het heeft niets uitgehaald...
Maar waar vind ik de device manager?

in Configuratiescherm->systeem->hardware->D M
of Control-panel->system->hardware -> dM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan