Geluidskaart werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eens naar eigenschappen audio (via ikoontje rechtsonder of via config.scherm) Staat bij het tabblad Audio overal jouw geluidskaart/mobo aangegeven, zo niet even doen. Kijk dan tevens even bij het tabblad Volume en dan geavanceerd. Staan de bovenste horizontale schuifjes allemaal precies in het midden?

Heb de driver gedownload en geïnstalleerd, maar nog steeds niks. Wel iets beter geluid, maar nog lang niet zoals het hoort

Overal staat mijn audio aangegeven, behalve bij Midi apparaten, maar daar heb ik geen andere optie (geen ander apparaat) om te kiezen.

Horizontale schuiven staan allemaal in het midden. Er is er niet één die niet goed staat.

Vreemd dat er maar geluid uit één speaker komt, ik denk als dat probleem opgelost is, misschien het hele probleem verdwijnt.

Hangmat of iemand anders wat dat betreft wat betekent verplaatst naar de juiste sectie?

Misschien heel erg flauw, maar zit het stekkertje er aan de achterkant er wel goed in? Je klachten lijken erop dat het signaal niet goed overkomt.

succes

Verplaatst naar de sectie geluidskaarten onder hardware, dit topic stond in de sectie koptelefoons onder hardware reviews (geloof ik). Om een consistente indeling van onderwerpen te behouden worden berichten naar de juiste sectie verplaatst ;).

Oh oke hahaha, ik dacht dat het over mijn probleem ging. Bedankt voor de opheldering

Mijn probleem blijft zich voordoen. Is er niemand die een oplossing weet?

Geplaatst door techie
Misschien heel erg flauw, maar zit het stekkertje er aan de achterkant er wel goed in? Je klachten lijken erop dat het signaal niet goed overkomt.

succes
Inderdaad trek je stekkertjes er eens uit, zet een cdtje op en steek ze er daarna weer ( in het goede gaatje )terug.

Misschien zit hij inderdaad wel in het verkeerde gaatje?;)

Heb je al gekeken bij de moederbordfabrikant of die misschien drivers beschikbaar heeft (alhoewel mijn vermoeden ook in de richting gaat van een niet goed aangesloten stekker)

zelfde probleem

hoi,

wij hebben hetzelfde probleem als wildeman, maar dan bij een compleet nieuw systeem

Windows XP prof incl. sp2 zijn er door de gebruiker zelf opgezet.

bij apparaatbeheer staat alles goed, maar we krijgen er alleen een een zwak audiosignaal uit.

Het moederbord is een ASrock K7S41GX met een geluidskaar o.b. ( AC97 CODEC 5.1 CH Audio)

kan (n)iemand ons aan een oplossing helpen, want bijna geen geluid is niet echt lekker "luisteren".

gr.
Koen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het vertrouwen jongens!!!!! De stekkertjes zitten echt wel goed hoor, ik heb zelfs uit pure wanhoop de andere uitgangen geprobeerd, maar dan heb heb ik helemaal geen geluid. Ik heb de stekker in de middelste (groene) plug zitten (=line out) dit is naar mijn weten correct. Aan de boxen ligt het ook niet, heb ze op een andere computer aangesloten en ze doen het perfect. Probleem blijft volgens mij dat het geluid maar uit één box komt, als iemand mij hiermee kan helpen dan ben ik jullie zeer dankbaar

Probleem al opgelost

Hoi Wildeman;

Heb je "ons" probleem ondertussen al opgelost?
Zo ja, hoe heb je dit gedaan?
Ik heb het namelijk nog niet op kunnen lossen.

Zo niet; is er dan echt niemand die weet hoe wij dit op moeten lossen?

gr.
Koen

Ik ben ook heel benieuwd!

hallo!
ik heb ook dit probleem en zit met mijn handen diep in mijn haar... weten jullie al waar het aan ligt?
ben benieuwd.
thx

heb je al stap voor stap dingen uit geprobeerd wat hier besproken is.
meestal ligt het aan een driver of je kaart moet kapot zijn.

waneer is deze ellende bij jou begonnen, naar een nieuwe instalatie of heb je iets geinstaleerd waardoor hij het niet goed meer doet.

kortom geef eens wat meer info

ja ik heb alles al uitgeprobeerd (inc. 20 keer alles stekkers overal in en uit :)
Eerst had ik dit probleem na een crash geloof ik, toen speelde hij de systeemgeluiden via de speakers in de woonkamer af, heel hard, maar geluid via mediaplayer heel zwak. Dat heb ik op de een of andere manier opgelost (geloof door boot cd erin, of mediaplayer opnieuw te installeren, tja stom dat ik het niet precies meer weet of heb geweten..)
Het werkte daarna allemaal prima en nu ook, maar hij speelt nu alles via itunes heel zwak af. Is misschien een heel ander probleem dan van Wildeman?

Ja, ik heb het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe geluidskaart aangeschaft. Mijn onboard audio uitgeschakeld via de BIOS en de nieuwe geïnstalleerd. En dezelfde boxen in de groene ingang (van de andere geluidskaart) gedaan. En wat denk je? Perfect geluid!!!!!
LIGT DUS NIET AAN DRIVERS OF DEFECTE BOXEN OF STEKKERS DIE VERKEERD ZITTEN!!!!!
Ik ben zeker weten een leek, dat geef ik ruiterlijk toe, maar ik ben niet achterlijk.

Heb ook op internet gekeken (via Google mijn audio device opgezocht) en het schijnt dat veel mensen met dit probleem zitten, en die worden ook aangeraden een nieuwe aan te schaffen, hetgeen ik dus gedaan heb.

Ik raad degenen die ook dit probleem hebben dit ook te doen, het scheelt een hoop frustratie.

Toch wil ik iedereen bedanken die op mijn bericht gereageerd hebben, en hopelijk kan ik weer een beroep op jullie doen als ik weer een probleem heb.

Het koste je tijd en moeite maar oke, je bent een hoop wijzer geworden over je pc en geluidskaarten. Blij te horen dat alles weer naar behoren werkt.

Geplaatst door wildeman
Ja, ik heb het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe geluidskaart aangeschaft. Mijn onboard audio uitgeschakeld via de BIOS en de nieuwe geïnstalleerd. En dezelfde boxen in de groene ingang (van de andere geluidskaart) gedaan. En wat denk je? Perfect geluid!!!!!
LIGT DUS NIET AAN DRIVERS OF DEFECTE BOXEN OF STEKKERS DIE VERKEERD ZITTEN!!!!!
Ik ben zeker weten een leek, dat geef ik ruiterlijk toe, maar ik ben niet achterlijk.

Heb ook op internet gekeken (via Google mijn audio device opgezocht) en het schijnt dat veel mensen met dit probleem zitten, en die worden ook aangeraden een nieuwe aan te schaffen, hetgeen ik dus gedaan heb.

Ik raad degenen die ook dit probleem hebben dit ook te doen, het scheelt een hoop frustratie.

Toch wil ik iedereen bedanken die op mijn bericht gereageerd hebben, en hopelijk kan ik weer een beroep op jullie doen als ik weer een probleem heb.

mooi dat alles weer werkt.
maar we hebben natuurlijk nooit beweert dat je achterlijk bent.
als het geluid het niet doet denken we het eerst aan drivers en stekkertjes e.d.
we hadden ook kunnen zeggen dat je een nieuwe geluidskaart had moeten kopen maar als hij het dan nog niet doet ben je ook niet vrolijk denk ik.
we willen gewoon eerst alles uitsluiten en dat heb je gedaan.
en het bleek dus toch aan je geluidskaart te leggen.
maar waarom het gaat is zoals raymond-hubertu al zegt is dat je weer een hoop geleerd hebt en dat alles weer naar behoren werkt:thumb:

blij maar toch nog nieuwsgierig!

blij voor Wildeman dat zijn aankoop alles heeft opgelost! gefeliciteerd.

Ik ben echter nog steeds heel erg geintrigeerd door dit probleem - eerst deed mijn pc namelijk hetzelfde bij mediaplayer: ook slecht & heel zacht geluid uit mijn speakers; dat heb ik toen 'verholpen', maar weet niet hoe. Nu gebeurt het bij Itunes en werkt Mediaplayer goed. Zou het dan echt aan die geluidskaart liggen? Ik denk het niet. Maar ja, wie ben ik? Ik weet er echt bitter weinig van!
Iemand nog een creatief idee?

Sorry als het ongewenst is om deze oude topic weer boven water te halen, maar ik kamp met hetzelfde probleem. Helaas heb ik een laptop, en is dat vervangen niet zo'n piece of cake.

Van de ene op de andere dag zacht geluid en dan ook nog krakend. Zelfs als ik bij de line-in mn stereo laat spelen via mn laptop is het geluid slecht...

Ik heb dus ook eerst de driver verwijderd, maar na herinstalleren (WinXP NL) was het probleem er nog steeds.

Ook de vernieuwde driver geinstalleerd - geen geluid was het gevolg. Vervolgens weer verwijderd, toen herkende het systeem de audio ineens niet meer. Even gezocht, een oudere driver gevonden, geinstalleerd, en het probleem is er nog steeds....:mad:

Het jammere is, is dat ik de 24e op stage ga in het buitenland, en voor mij is een laptop zonder sound waardeloos :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan