geluidskaart werkt niet meer ( HELP !!!!!!! )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hallo Allemaal

Ik heb pas windows ( 98 ) opnieuw geinstalleerd.
Alleen mijn geluidskaart ( soundblaster pro of compatibel ) doet het niet, de computer detecteert hem wel alleen bij het afspelen van audiofiles geeft hij de volgende foutmelding.

dit is bij video:

De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar. (Fout=00040258)

Dit is bij audio:

De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet. (Fout=80040256)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Je moet kennelijk de drivers voor je geluidskaart nog installeren. Kijk welk merk/type geluidskaart je hebt en download de juiste drivers en installeer deze.

Je geeft zelf al soundblaster aan. Kijk of je daar een cd'tje van hebt bij de rest van je installatie cd's

Geplaatst door Tanja1968
Je geeft zelf al soundblaster aan.

Veel geluidskaarten geven in Windows aan dat ze Soundblaster compatible zijn. Soundbooster, ALS100 en diverse Analog Devices (AD) geluidskaartjes doen dat b.v.

Aha, dus dat hoeft niet per definitie het merk Soundblaster zelf te zijn. Ok, thx.:)

en als het wel een soundblaster is staat er zo n code dat begint met C kan je invullen op creative.com en dan weet je wat voor kaart

Even iets rechtzetten: de vraag is wel onder mijn nickname gepost maar door iemand anders met problemen (wel met mijn toestemming, ik was erbij), we hebben inderdaad de code gevonden welke Soundblaster het was en nieuwe drivers gedownload, het mocht allemaal niet helpen.
Diegene met het probleem belde me net op met de melding dat de CD-ROM speler er ook mee was opgehouden en de computer nu ter reparatie is, de Soundblaster is gewoon kapot (evenals de CD-ROM speler), hij was dus kaduuk.

Nou, in elk geval bedankt voor jullie reacties en tips en excuus voor mijn late reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan