Geluidskaart wil maar niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo beste helpers,

Een tijd geleden heb ik 2e hands een pc gekocht en deze werkt perfect met windows 2000 behalve de geluidskaart.

Dit is het systeem: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...TypeId=12454&prodSeriesId=96302&lang=nl&cc=nl

Ik heb van deze site de geluidskaart drivers gedownload voor windows 2000, maar dan krijg ik na de installatie een melding met daarin de tekst: "DRIVER NOT FOUND". Ook heb ik al diverse andere (engelse) sites doorgezocht en de drivers elders gedownload maar zonder resultaat.

De geluidskaart zit op het motherboard.

Heeft iemand de oplossing of een tip?

Alvast bedankt!:thumb:

ook de chipset driver geinstalleerd??
wat je gedownload hebt is dat een zip of rar bestand?? dan eerst uit pakken en dan installeren

als dat niet lukt probeer dan hier mee
http://drivereasy.com/

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Chipset heb ik allemaal al geïnstalleerd, evenals de video en internetdrivers. Werkt allemaal.
Het zat verpakt in een self-extracting package. Deze uiteraard uitgevoerd en toen de installatie gestart.

DriverEasy werkt volgens mij niet met 2000.

Hoi !

Zet er 'n los geluidskaartje bij als de on-board niet wil werken.

Over het algemeen zijn de door HP geleverde drivers gewoon goed.

Greetz,

Harry.

Bedankt. Ik ga jullie beide opties even uitpoberen. Ik weet niet of er nog een geluidskaart bij kan, omdat er geloof ik geen ruimte voor is in de pc.

Hoi !

Vorige week nog 'n PCi SFF geluidskaartje (SFF is Small Form Factor) gekocht voor 18 euri's....

Greetz,

Harry.

Helaas werken beide opties niet. De PC heeft geen gleuven voor geluidskaarten. Heb trouwens weg Drivereasy aan de praat gekregen en die bood een update aan van de chipset. Geinstalleerd en de geluidskaartinstallatie blijft vervelend doen. Wel vreemd is dat bij de hardware informatie in drivereasy het veld onder "audio card" leeg is. (zie ook bijlage)

DriverEasy.png

Kan het zijn dat er meer aan de hand is dan alleen een niet werkende driver?

Bedankt. Die heb ik dacht ik nog niet gehad. Ik ga het proberen!

@Harry Snor: Mocht dit niet werken, dan kan ik daar nog even naar kijken. Bedankt!

Laatst bewerkt:
Daar had ik nog niet naar gekeken. Kun je die apart aanzetten in je bios dan?

Het werkt! Geluidskaart stond op verborgen in de bios. Nu werkt alles en wil de geluidsdriver ook installeren! Ik wist helemaal niet dat je dat kon regelen in de bios.

Bedankt voor jullie hulp! Dit topic zet ik dan maar op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan