Geluidskaart wordt niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gudsouls

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Ik heb al zo'n anderhalf jaar een ACER Aspire 5520 met Vista. Vandaag startte ik de computer op en deed het geluid het niet meer, zonder dat ik naar mijn weten iets speciaals had geïnstalleerd. Als je de muis op de luidspreker rechtsonder in de startbalk houdt, staat er "Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd", en bij de geluidsconfiguratie staat er "Er zijn geen audio-apparaten geïnstalleerd."

Ik heb geprobeerd de computer opnieuw op te starten, de drivers opnieuw te installeren, en systeemherstel te gebruiken, maar het heeft niet mogen baten... Leek als ik ben weet ik het niet meer. Iemand hier nog een idee?

drivers opnieuw installeren werkte niet.
systeem herstel werkte niet.

als dit allebij niet werkt dan zou ik er mee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en het aan hun vragen.

ik denk dat er misschien ergens een kabeltje los zit in de laptop of de geluidskaart is misschien kapot gegaan.

succes

Het is wel zo dat ik hetzelfde probleem een paar dagen terug had. Ik heb toen de windows updates geïnstalleerd en een Microsoft fix-it programma gedraaid, en daarna werkte hij weer. Ik vermoed dus dat het aan de software ligt, maar misschien is 'ie inderdaad kapot...

Dat systeemherstel niet werkte lag trouwens aan een 'onbekende fout'; ik heb het twee keer geprobeerd, maar beide keren kreeg ik een bericht dat de systeemherstel niet gelukt was. Het is dus niet zo dat het systeem wel is teruggezet, maar het niet hielp.

.......
Dat systeemherstel niet werkte lag trouwens aan een 'onbekende fout'; ik heb het twee keer geprobeerd, maar beide keren kreeg ik een bericht dat de systeemherstel niet gelukt was. Het is dus niet zo dat het systeem wel is teruggezet, maar het niet hielp.[/QUOTE]

dit had je ook eerder kunnen melden, probeer altijd eerlijk te wezen en duidelijk als je een vraag steld.

.http://pc-wizard.nl.malavida.com/d5273-gratis-downloaden-windows

download pc wizard en kijk wat voor geluidskaart/onboardkaart erin zit.

daarna effe drivers downloaden of melden , zodat wij even voor je kunnen zoekn.

Ach, ik wou potentiële lezers niet afschrikken door te lange lappen tekst... Ik heb PC Wizard gedownload, maar zie er geen informatie staan over een geluidskaart. Niet onder de tab 'systeemoverzicht' en niet onder de tab 'multimedia'.

Het moederbord is een Acer Fuquene - is dat nuttige informatie? Ik dacht dat bij laptops de geluidskaart vaak geïntegreerd in het moederbord zit.

Er staat trouwens vreemd genoeg geen 'bestuur voor media, geluid en spelletjes' o.i.d. in mijn apparaatbeheer... Wel is er een probleem met één van de netwerkadapters, maar het is niet mogelijk de stuurprogramma's bij te werken. Kan dit er iets mee te maken hebben, en zo ja, heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Als de geluidskaart echt stuk is kan ik misschien beter een externe kopen... Bij zo'n laptop is het lastig zelf vervangen, en ik heb geen garantie meer bij de online winkel.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan