Geluidskaart zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn receiver. Mijn moederbord is een ASUS P5GD1. Volgens de specs heeft deze een on board 8 kanaals HD audio codec met een S/PDIF out interface. Via de line out heb ik mijn receiver aangesloten. Het geluid vind ik echte niet je van het. Ik overweeg nu een geluidskaart aan te schaffen. Bijvoorbeeld soundblaster live 7.1 Mijn vraag is zal dit verbetering geven of moet ik aan een kaart uit een hogere prijsklasse denken.

Aangezien de on-board chips van moederborden niet al te schitterend zijn, heb ik mij ook een creative Sound-Blaster aangeschaft. Maar dit had ook een beetje te maken met het THX certificaat van mijn Gigaworks 750

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik moest even bevestigt woden in mijn idee om een geluidskaart aan te schaffen. Wat voor kaart heb jij precies en is het geluid beter?

Ik heb een Sound Blaster Audigy 2 ZS, maar voor deze kaart moet je wel zo'n 80 euro neertellen. Maar een paar vrienden van mij zijn zeer tevreden van hun Live 24bits kaart.

Heb knoop dorgehakt en een M-audio revolution 7.1 gekocht. Perfect geluid! Digitale uitgang aangesloten op mijn receiver. Het enigste nadeel vindt ik dat ik niet tegelijk naar mijn koptelefoon en/of mijn normale speakerset kan luisteren Ik moet dan in de setting van de kaart steeds tussen digitaal en stereo switchen. Zou hier een oplossing voor zijn? Kan ik ook nog tegelijk geluid uit mijn on board Realtek kaart krijgen?

Hoi,

Dat switchen blijf je houden... Wat ik je wel kan aanraden is gewoon een goede set surround system boxen voor de computer te kopen.

En voor je andere vraag, 2 geluidskaarten tegelijk zal niet gaan.. Het is de geluidskaart zelf of de onboard. Maar beide niet.

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan