Geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fliene

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hoi allemaal!

Ik heb jullie al eerder mijn pc voorgesteld. Ik heb hem vandaag opnieuw geinstalleerd en tot mijn verbazing is hij een stuk sneller en valt er nu best wel op te werken (al gaat dat nu nog niet de bedoeling zijn, maar goed) alleen nu heb ik geen geluid.

Ik heb al hier op deze site gezocht en gegoogled, ik kan alleen echt niks vinden. Met het programma'tje everest zie ik dit staan bij PCI/PnP Audio:
Analog Devices AD1981A @ intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1]

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Zouden jullie me misschien kunnen helpen aan een driver?

Alvast bedankt.

Hoi...

Eerst maar eens vertellen door je wat je hebt.
Een merk pc? dan graag merk en type...
Een zelf samengesteld?Dan graag merk en type moederbord.

Volgens mij is hij zelf samengesteld. Heb hem gekregen van mijn broer. Afdankertje denk ik.

De link hierboven, ik had hem zelf ook al gevonden... Als ik daarmee ga installeren, dan gaat hij tijdens de installatie opnieuw opstarten en als hij dan opnieuw is opgestart, geeft ie een error aan.

Ik zal even het rijtje opzoeken wat ik toen ook al heb geplaatst. (Ik hoef niet te horen dat het een oude PC is en dat ik er eigenlijk niet zo heel veel meer mee kan, want dat weet ik al, maar geluid moet toch niet teveel gevraagd zijn? :P )

Moederbord: Intel D845EBG2
Chipset: Intel i845E
Processor: Intel Pentium 4 @ 1800 MHz
Fysiek Geheugen: 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM)
Videokaart: NVIDIA GeForce2 MX 100/200
Harde Schijf: WDC (80 GB)
DVD-Rom Station: LG DVD-ROM DRD8120B
Monitor Type: Samsung SyncMaster - 17 inches
Netwerkkaart: 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VE Network Connection
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: Versie 9.0c (mei 2008)

Weer alvast bedankt.

Heel erg bedankt!

Hij doet het. Klinkt heel erg simpel zo, terwijl ik er toch een aantal uur naar gezocht heb en gewoon niks kunnen vinden wat lukte. Had de chipsetdriver al geïnstalleerd.

Nogmaals, heel erg bedankt!! :)

De chipset dat ik zei was gewoon sowieso voor de zekerheid.Je had daar niks over gezegd namelijk.
Verders... graag gedaan:thumb:

@marti901:Kijk, zo doe je dat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan