Geluidskaartproblemen Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Goedenmiddag,

Ik heb deze week een format uitgevoerd en Win 98 geinstalleerd. Nu wil ik het geluid werkend krijgen maar ik kan de juiste drivers niet vinden. Ik heb een Compaq 5028EA en met het programma Everesthome zie ik geen naam van een geluidskaart staan.
Dit is een screenshot ervan. Zie ik nu iets over het hoofd? Is Audio controller de kaart?
De chipset kan ik ook niet vinden. Is deze te oud?

Laatst bewerkt:
Dat is ze inderdaad. Kik daar even op. Vermoedelijk zal je de site te zien krijgen, waar je de drivers kan ophalen.

Ja dan kom ik dus op de site van Arena en als ik dan op audio drivers zoek en mijn besturingsysteem aanklik (win 98) krijg ik de keuze uit:

VIA AC97 codec incorporated into VT82C686A/B South Bridges
VIA AC97 codecs incorporated into VT8233, VT8233A, VT8233C, VT8235 and VT8237/R South Bridges
VIA Vinyl audio codecs: VT1612A VT1616 VT1617 VT1618
VIA Vinyl Envy24 controllers: MT/DT/GT/PT/HT-S
VIA AC97 codec incorporated into VT8231 South Bridge
VIA AC97 codec incorporated into VT8251 South Bridge

Welke zou ik dan moeten kiezen want mijn chipset is VT8363. En dit zijn allemaal andere nummers.

Ja maar ik heb Windows 98 en deze wordt ondersteund vanaf Win 98SE.
Ik heb het nog wel geprobeerd maar hij geeft aan dat hij niet ondersteund word en dan gaat het niet verder. Hoe kan ik van win 98 een SE versie maken?

Via microsoft site?

Nee hij werkte niet. Ik vind het wel vreemd, everesthome gaf aan dat er in de pc een via VT8363 zat en ik ging nog eens zelf het nummer aflezen van de kaart en het blijkt een heel ander nummer te zijn. VT82...., deze kon ik wel meteen op de site van Via Arena vinden, heb nu een Vinyl driver en het geluid werkt.

Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan