geluidsniveau te hoog voor opname van cassette naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Berichten
307
Ik wil een cassettebandje op de pc zetten. Als ik de opname start is het opname volume veel te luid. Zelfs op de laagste stand is dit zo. Ik heb het geprobeerd met de programma's music studio 2004 en easy cd creator 5 platinium. De 5 schuifbalkjes van de volumeregeling van de pc staan ook bijna op het minimum.
De cassetterecorder heb ik rechtstreeks aangesloten op de rode ingang van de geluidskaart van de pc.
Hoe kan ik het opnamevolume op een normaal nivo krijgen.
 
Er wordt hier gesproken over een Plus superpack, misschien dat dat je probleem kan oplossen.

Ik weet overigens niet of dit wel gratis is
 
De programma's voldoen prima, je zou zelfs nog even Audacity kunnen proberen(gratis), maar daar ligt het dus niet aan.
De rode ingang gebruik je.
Is dat soms de microfooningang bij jou? Want dat is de oorzaak.
Je moet de Aux of Line ingang hebben.
 
Het is een niet gratis programma. Aangezien ik twee programma's heb geprobeerd die ik wel heb betaald wil ik eerst naar een andere oplossing zoeken. Ik kwam er via Plus superpack achter dat de rode ingang de microfoonaansluiting had genomen. De blauwe aansluiting schijnt de line-ingang te zijn. Na die te hebben geprobeerd reageerde de op namemeter helemaal niet meer.
 
Zodra je de blauwe gebruikt, zal je alle veranderingen die je inmiddels hebt toegepast op je volume schuifjes weer even ongedaan moeten maken.
Dus even naar dat luidsprekertje rechtsonderin je taakbalk en dan naar het schermpje opname en de schuif van Line in of Aux even goed afstellen.
Fluitje van een cent.
 
Ik had de vinkjes allemaal weggehaald en nog was er geen geluid. Toen een ander snoertje ertussen en het probleem was opgelost.
bedankt voor de hulp.

Harrie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan