Geluidsopname van memorecorder naar cd kopieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hey,
Ik heb een geluidsopname gemaakt met mijn memorecorder, nu is mijn vraag is het mogelijk om deze opname op de één of andere manier op een cd te krijgen?
Groetjes MuisYvonne

Welke memorecorder heb je daarvoor gebruikt?
De nieuwere maken gebruik van een simpel SD kaartje...

Ik heb de volgende 2 memorecorders gebruikt,

Lervia Dictating Machine
KH 4110

Olympus Pearlcorder
S701

Beiden met zo'n klein cassettebandje van één uur.

Zit op deze apparaten een (koptelefoon)uitgang? Zo ja, dan kun je die met een kabel (mini-jack --> mini-jack) verbinden naar de line-in van de geluidskaart van je computer. Je zet dan bij Geluidsbeheer de schuif voor line-in open en vervolgens kun je met Audacity of Totalrecorder het geluid opnemen en op je computer opslaan. Dit kan b.v. in mp3 formaat (gecomprimeerd) of in het wav formaat (ongecomprimeerd). Daarna is het een koud kunstje om het geluidsfragment op cd te branden.

Alvast bedankt voor de informatie.
En hoe ziet zo'n mini jack kabel eruit en/of waar kan ik die kopen?

Klik in mijn vorige post maar op de onderstreepte tekst.

Laatst bewerkt:
mini-jack

Ik heb op conrad gekeken, er wordt over mm gesproken.
Wat heb ik nodig?

Zit op deze apparaten een (koptelefoon)uitgang? Zo ja, dan kun je die met een kabel (mini-jack --> mini-jack) verbinden naar de line-in van de geluidskaart van je computer. Je zet dan bij Geluidsbeheer de schuif voor line-in open en vervolgens kun je met Audacity of Totalrecorder het geluid opnemen en op je computer opslaan. Dit kan b.v. in mp3 formaat (gecomprimeerd) of in het wav formaat (ongecomprimeerd). Daarna is het een koud kunstje om het geluidsfragment op cd te branden.

Alles wat hierboven beschreven staat is voor mij niet te volgen.
Ik heb de kabel aangeschaft maar weet waar ik deze in de pc in moet stoppen, heb wel in het geluidsprogramma die in-line aangevinkt. Maar hoe of wat met Audacity of Totalrecorder is mij totaal onbekend. Graag wat hulp alstublieft, alvast bedankt.

Het is een beetje lastig om dit op afstand te doen, ook omdat ik een andere geluidskaart enzo heb. Maar in de PDF's waar ik naar link staat het dacht ik goed beschreven..
Waar gaat het fout, wat doe je daarvoor?

De Conrad kabel moet in de line-ingang van je PC. Als je een PC-met-kast hebt, zitten daarop aan de achterkant vaak gekleurde poortjes op een rij. De kabel steek je in de blauwe poort. Als je hier niet uitkomt, wat heb je dan voor computer/laptop (merk/model)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan