geluidsprobleem met dvd-lezer-schrijver

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompierken

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Net een nieuwe gekocht : asus 1608p2 en geinstalleerd.
Nu had ik al een cd-schrijver zitten in mijn pc ( staat op master ) dus zet ik de dvd op slave en bouwde hem in.
Ik plaats een dvd-film en laat hem afspelen en heb geen geluid, plaats ik hem in de dvd-speler van de televisie dan heb ik wel geluid.
Als ik een dvd kopieer dan staat de film er op maar heb geen geluid , ook niet bij dvd-speler van de televisie.
Bij de dvd-speler-schrijver was er een audiokabel geleverd, daar er bij de cd-schrijver al een ingeplugd is in geluidskaart op moederbord in zwarte fiche ( er zijn er drie voorzien : een zwarte, een groene en een gele ) heb ik ze alle drie geprobeerd zonder resultaat.
Dus nog altijd geen geluid en raar maar waar, bij de cd-lezer geen probleem.

AAN WAT ZOU DAT NU KUNNEN LIGGEN : INSTELLINGEN OF VERKEERD AANGESLOTEN OF NOG IETS ANDERS MISSCHIEN ?

wie kan mij daar mee helpen,groetjes rudy

Verkeer aangesloten is het iig niet, die audiokabel is alleen om cd's af te kunnen spelen. Audio op dvd's staan gecomprimeerd in de mpeg stream op de dvd.
Misschien mis je een codec om die audiostream af te spelen, maar die krijg je normaliter bij je dvd speel software, of speel je die af met windows mediaplayer?

geluidsprobleem

Hallo, ik heb uw bericht gelezen en ja ik speel af met windows media player.
Bij de dvd waren er twee cd-roms bijgeleverd, een met nero die ik geinstalleerd heb maar niet alles wat er op staat en dan nog ene met disc creator 4.0 suite se die heb ik nog niet geinstalleerd.
Zouden die codecs daar opstaan dan zal ik straks eens kijken.
Bedankt om hierop te reageren.
groeten RUDY en tot later.

Misschien heb je hier iets aan, veel dvd audio is in ac3.
http://ac3filter.sourceforge.net/

Anders moet je echt een dvd speel programma (kopen) downloaden. Je kan ook proberen het met videolan af te spelen, die is niet afhankelijk van codecs, die decodeerd alles zelf intern.
http://www.videolan.org

Als het goed is mekkert mediaplayer bij het afspelen van een dvd ook over dat windows geen mpeg-2, mpeg audio en ac3 codec meelevert en media player dit alleen kan afspelen als er externe programma's (als powerdvd of windvd) geinstalleerd zijn

Laatst bewerkt:
geluidsprobleem

Nogmaals bedankt he maatje, het probleem is opgelost.
Op de cd-rom van Nero stond nog een onderdeel ( asus dvd ) dat heb ik nu geinstalleerd en ja ja nu heb ik geluid en ook op de gekopieerde dvd heb ik geluid dus die is ook niet verloren.

BEDANKT VOOR DE TIP EN GELUKKIG BESTAAT ER ZO EEN FORUM OM ONS TE HELPEN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan