geluidsprobleem met XP opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanfos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Berichten
3
Eens geen vraag maar een mogelijke oplossing voor anderen die problemen met geluid ondervinden onder XP (ik heb Pro).
Had van alles geprobeerd aan drivers (onboard Avance AC97 geluidskaart), maar of geen geluid, of het haperde. Kwam er vanmiddag achter (onder systeem->apparaatbeheer -> hardware ; besturing voor geluid videoenz en dan bij beeld; aanvinken onzichtbare apparaten XP blijkbaar automatisch allerlei systeempapparaten installeert... die heb ik op die plek gedeïnstalleerd en toen werkte alles prima! (Of zou dat allemaal toeval zijn?)
Voor wie het helpen kan..
 
waar heb je dan dingen aangevinkt? kun je het misschien nog een keer stap voor stap uitleggen?

ik heb hetzelfde probleem: geen geluid

met dezelfde on board geluidskaart dus wie weet?
 
Klik bij apparaatbeheer op Beeld --> Verborgen apparaten weergeven.

@Sanfos
Na herstart komen deze verborgen apparaten niet meer terug?
 
Na opnieuw inloggen staan ze er inderdaad weer. Maar misschien was even deïnstalleren voldoende?
Ik heb overigens als drivers geïnstalleerd: de VIA 4 in 1,
AD 1980 SoundMax Audio Driver en de ComboAudio_a1u320b (te downloaden als .zip)
Welke daarvan nou precies werkt zal me waarschijnlijk altijd een raadsel blijven..

Is het Vinnieblanco inmiddels ook gelukt?
 
Laatst bewerkt:
welke moet je weghalen?

Hallo
Ik krijg geen geluid via mijn speakers die op mijn versterker zijn aangesloten dus dacht misschien helpt dit. Wat zou ik weg kunnen halen? zie screenshotje van wat er allemaal staat....
 
Half geluid

Hallo iedereen.

Ik heb zojuist mijn tweede PC een nieuw moedebord gegeven. het betreft een Asus P4PE met een 2,4 Ghz Processor.
Het probleem is echter dat ik het geluid maar door één van mijn twee speakers hoor. Ik ben er al achter dat dit niet aan mijn versterker of speakers ligt. Alle codecs zijn goed geïnstallerd en XP meld dat alles correct werkt.
Dit probleem had ik ooko al op het moederbord wat ik voor deze had.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

yarach
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan