Geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo J serie met Windows Vista, maar het probleem is het geluid:

Ik had eerder op deze computer Windows 7 geïnstalleerd met een werkende geluidsdriver van Realtek. Toen uit het niets reageerde de driver nergens meer op en ik kreeg geen apparaat meer aangesloten. Proberen om de driver opnieuw te installeren, maar zonder enig resultaat. Nu heb ik geprobeerd om Windows Vista op mijn pc te zetten, in de hoop dat dan de driver wel goed zou werken, maar ook dit hielp niet...

Wat kan ik nu nog doen om dit probleem op te lossen want ik draai momenteel op een internet radio, dus daar heb je wel een geluidsdriver voor nodig...

Mvg Larsojo

En wat staat er nu op? W7 of Vista.
Overigens maakt het niet uit welk OS erop staat, eerst de chipsetdrivers installeren van Fujitsu zelf en na een rboot die van de geluidskaart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat nu Windows Vista op. Btw als ik naar de support site van Fujitsu ga krijg ik alleen de drivers van Windows XP

Wat kan ik nu doen want ik weet wel welke geluidsdriver ik moet hebben, maar hoe kan ik deze configureren dat alles goed werkt?Naamloos.jpg

Ik heb het beide geïnstalleerd, maar het werkt niet voor mijn geluid. Het probleem is dat hij iets detecteert aan de voorzijde. Maar dat is juist het probleem: De Scaleo J heeft geen voorzijde voor geluid...

Uitdraai van die Speccy kun je daar ook neerzetten naar verwijzen, die info uit die foto heb je niet veel aan.

Maar wat kan ik nu nog doen om het probleem op te lossen?

Ons die info van Speccy geven?
Via apparaatbeheer en met verborgen apparaten aan de info geven indien ergens gele vraag of uitroeptekens staan.

Maar overal waar ik kijk voor mijn geluidskaart staat er: "Realtek High Defenition Audio-Bus", meer niet....

Ik ga nu proberen om de BIOS te updaten, die ik vond op de Fujitsu site.

Wat een bios update ermee te maken zou hebben ontgaat mij, het heeft toch ooit met w7 gewerkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan