Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobje99

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe tweedehands computer gekregen. Deze computer was helemaal leeg en ik heb er zelf windows en alle benodigde drivers opgezet. Tot zover geen probleem, tot ik bij de geluidskaart kwam. Ik heb volgensmij de juiste drivers gevonden maar wanneer ik halverwege de instalatie ben slaat de computer af en start hij opnieuw op. Vervolgens krijg ik de melding 'het systeem is hersteld van een ernstige fout'. Deze fout wijst vervolgens naar de drivers van de geluidskaart.
Kan iemand mij helpen om toch de drivers van het geluid te instaleren zonder dat de computer er steeds mee ophoudt?

Het gaat om de Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller (a-2/A3)
Alvast bedankt!

Groeten,

Bob Lantman

Wel als EERSTE de chipset drivers geinstalleerd? VOOR installatie van de andere drivers?

Werkt je muziek nu al wel of niet?
Je kunt handmatig naar alle drivers zoeken, dat kan handig zijn.

Automatisch is waarschijnlijk wel wat handiger.
Daarom: Heb je al eens Windows Updates geprobeerd?

Probeer Windows Updates die wil ook nog wel eens veel drivers downloaden en installeren.

Succes!

Heb je de juiste?
Bij sound onboard dien je de chipset van het moederbord te installeren.

Ga naar de fabricant van de pc, zoek je pc op en selecteer je besturingssysteem.
Download de chipset en installeer deze.

Ga eerst naar apparaatbeheer met de toetscombinatie [Windowstoets+r] -> typ: devmgmt.msc waar je je rechtsklikt op de driver & deze deïnstalleert.
Is de driver onwillig, kun je Driversweeper gebruiken. Download & installeer Driver Sweeper. Na installatie raad ik je aan dit programma in de Veilige Modus te gebruiken, dus Windows opstarten en op de F8-toets drukken.
Start daarna Driver Sweeper. Ga naar Options -> language -> Kies Dutch & klik onderin op Apply. Selecteer alle Sound drivers & klik onderin op Analyseer & vervolgens op schoonmaken. . Klik daarna op Maak schoon. Herstart daarna de computer & installeer de nieuwste driver.

Vervolgens, kun je vanaf de applicatiecd met drivers (die als het goed is bij je pc zit), de drivers gewoon installeren.

Ook kun je kijken welk moederbord je hebt met CPU-Z op http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html en bij de fabrikant de drivers downloaden. Eerst de chipset installeren daarna de geluidskaart driver. Heb je een merk pc zoals HP, Compaq, Dell enz, dan zul je bij hun de drivers kunnen vinden.

Tenslotte is het een aanrader http://www.devicedoctor.com een freeware driver updater te gebruiken.
Succes.

Laatst bewerkt:
@Dorado

Ik heb precies gedaan wat je schreef en het werkt nu inderdaad!

Allemaal superbedankt voor de snelle en prima reacties!

Groeten,

Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan