Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jbowie

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2014
Hallo,

Mijn laptop, een medion Akoya P7818, besturingssysteem win8.1. Het volgende probleem doet zich (bijna altijd, niet altijd dus) voor : wanneer ik een film afspeel vanaf de interne harde schijf, of een externe schijf of via de dvd-speler, wordt het geluid regelmatig onderbroken, de film gaat gewoon door en het geluid gaan dan op de juiste plaats voort. Ik ben niet zeker, maar vermoed dat het begonnen is nadat ik de update van windows 8.0 naar 8.1 heb uitgevoerd een 2-tal maanden geleden.

Heel vervelend, maar de oorzaak krijg ik maar niet achterhaald. Heb alle stuurprogramma's waar mogelijk ge-update, heb ook al nagezien of er andere storende programma's op de achtergrond roet in het eten gooien, maar vind niks terug. En soms gaat het gewoon perfect zoals het hoort te gaan...

Iemand raad?

Ter vervollediging : heb net ondervonden dat het beeld zelf ook hapert wanneer het geluid wegvalt, hoop echt wel dat er iemand raad weet !

Alvast bedankt.

Hoe druk is je CPU op die momenten? (En waarmee?)
Ctrl + Alt + Del en dan Taakbeheer.

Mogelijk dat een virus scanner of ander software roet in het eten gooit.

CPU geeft 9% in gebruik aan van processen, waarvan vlc-player, google chrome en Servicehost: lokaal systeem(netwerkbeperkingen) de grootste gebruikers zijn. Niets abnormaal, niet?

Dat is netjes maar is dit op de momenten dat video en audio hapert?

Ja, toch wel, heb het taakbeheer geopend tesamen met de vlc speler, side by side...

:( Dan lijkt het of de grafischekaart het niet aan kan.
Wel vreemd dat hij het eerst wel goed deed. Je zou nog kunnen kijken of er nieuwere drivers voor die laptop zijn.

Er zijn twee grafische kaarten, eentje onboard en dan nog een geforce met 2Gb ram. Deze kaart zou de klus toch moeten klaren... En alle drivers hebben de laatste updates gehad, begin te denken dat de update naar win8.1 de boosdoener is !

Het enige wat ik zeker weet, is dat die kaart ingebouwd is, voor de rest zou ik het niet weten, of begrijp ik je vraag niet goed???

Klopt, de ene is een Intel(R) HD Graphics 4000, en de andere is een NVIDIA GeForce GT 730M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan